باید از پتانسیل ها و ظرفیت های اقلیمی برای توسعه استان بهره برد

علیرضا محمدی مدیر کل سابق کمیته امداد استان گیلان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) و محوریت مردم صورت گرفت و رمز موفقیت آن وحدت کلمه و مبنای آن نیز مبتنی بر دین و ارزش های دینی بوده است.

به گزارش باز باران خبر، محمدی افزود: امروز، انقلاب اسلامی ایران مثل نور گستره جهانی پیدا کرده است و می توان تاثیرگذاری این انقلاب را در کشورهای مسلمان در جنگ علیه باطل مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران جهان را به لرزه درآورده و کشورهایی که در گذشته برای ایران تهدید بودند امروز به فرصت تبدیل شده اند و این ها حاصل خوان شهدا است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هم اکنون ۴۱ ساله شده است ، تصریح کرد: مردم همیشه و در همه صحنه ها برای حفظ نظام و ارزش های آن حضور پررنگ و چشمگیر داشته اند.

محمدی با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اذعان داشت:مردم در اولین روزها با حضور میلیونی خود انتقام سختی از آمریکا گرفتند وسپاه انقلاب اسلامی نیزدر کمترین فاصله انتقام خود را گرفت.

مدیرکل سابق کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان نظام نیز باید با حرکت و عمل و مدیریت جهادی خود از دشمنان ایران اسلامی انتقام بگیرند ، گفت: مدیریت جهادی در تراز نظام و انقلاب به معنای این است که مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در قوه مقننه تفکر جهادی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلاتی که باعث کندی توسعه می شود کم بودن تعداد مدیران جهادی است که در تراز نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی متذکر شد: مسئولیت به معنای پست و مقام نیست بلکه به معنای آزمون و ارائه خدمت به مردم است.

محمدی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران محوریت مردمی داشته است و مسئولان نظام نیز باید مردمی باشند و تنها به ارائه خدمت به مردم فکر کنند.

وی تصریح کرد:استان گیلان در مقایسه با سایر استان های کشور از پتانسیل های بالقوه ای برخوردار است که می توان از این ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کرد.

محمدی ، شرایط آب و هوایی و اقلیم گیلان ، دارا بودن جنگل ، سواحل و … را از پتانسیل های گیلان عنوان کرد و افزود: متاسفانه از این ظرفیت ها درست و به نحو احسن استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان پایگاه تولید برخی از محصولات استراتژیک در سطح کشور است ، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید برنج و سایر محصولات استراتژیک برای خودکفایی باید زیرساخت های تولید این محصولات در استان فراهم شود که متاسفانه این زیرساخت ها مناسب نمی باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه حداقل مالکیت زمین در استان برای مردم است، خاطرنشان کرد: گیلان مظلوم در حوزه کشاورزی مالکان غایب دارد و مالکان واقعی زمین های کشاورزی در شهرها حضور دارند.

مدیر کل سابق کمیته امداد گیلان ، کشاورزی گیلان را نیز گران و فصلی عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم از جمله بازاریابی مناسب برای محصولات کشاورزی باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که فهم درست و صحیح از محصول استراتژیک چه در حوزه اجرایی و چه قانون گذاری وجود نداشته باشد، مشکلات حل نخواهند شد.

محمدی متذکر شد:مردم باید مطالبه گری داشته باشند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پاسخگو و پیگیر مطالبات مردمی باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان به وظیفه ذاتی و اصلی خود که قانون گذاری است ، بصورت صحیح عمل نمی کنند. ، خاطرنشان کرد: نماینده ای که در تراز نظام و انقلاب باشد باید به دنبال مطالبه گری هایی در راستای منافع کلی و عمومی استان باشد.

مدیر کل سابق کمیته امداد گیلان گفت:رفع معضلات و مشکلات استان و همچنین رشد و توسعه استان نیازمند استفاده از منابع ملی است.

محمدی از بی توجهی مدیران به صنعت گیلان ابراز تاسف کرد و گفت: حرکت سرمایه گذاران به دیگر استان ها نشان از عدم توجه مدیران و نمایندگان به بخش صنعت است.

علیرضا محمدی اظهار داشت: نمایندگان با وزرا نباید لابی گری کنند امروز نماینده به جای اینکه وقت خود را برای نظارت و حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف بگذارد ، برای غزل و نصب مدیران می گذارد، درحالیکه مشکلات امروز مردم اشتغال و تولید و تورم و… است و نماینده باید پیگیر این مباحث و مسایل باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=7508

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: