اختتامیه جشنواره آسیب‌های اجتماعی در رشت برگزار می‌شود

باز باران خبر: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» استان گیلان، روز پنجشنبه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: فراخوان جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت استان به عنوان یک مسئولیت همگانی از دی ماه سال گذشته منتشر شد.

فیروز فاضلی یادآور شد: جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان در محورهایی نظیر علل و عوامل شیوع تکدی گری در جامعه/ نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی/ ارتباط آسیب‌های فضای مجازی با سایر بزهکاری‌ها/ تاثیر ارتقای آگاهی‌های عمومی در حفظ سلامت اجتماعی خانواده و شهروندان/ حاشیه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی گری و…/ اعتیاد، طلاق، تکدی گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده/ و نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس فراخوان آثار منتشر شده در بازه زمانی (از ابتدای سال ٩٧ تا ٢۵ بهمن ٩٧) و پس از تمدید یک هفته‌ای در نهایت ١٢٢ اثر در  در رشته‌های «گزارش»، «سرمقاله و مقاله»، «خبر» و «عکس» جمع آوری شد و توسط دو نفر از صاحب نظران رسانه مورد داوری قرار گرفت.

فاضلی با بیان اینکه در بخش کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی نیز تعداد ۴٨ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت، افزود: این آثار در محورهای «تکدی‌گری»، «نقش رسانه‌ها در ریشه‌یابی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی»، «حاشینه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد، تکدی‌گری»، «اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آنها در فروپاشی نهاد خانواده» و «نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی» ارسال شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: در این نمایشگاه ۳۰ اثر منتخب از روز دوشنبه (٢ اردیبهشت) تا پنجشنبه (۵ اردیبهشت) صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت به معرض نمایش گذاشته شده است.

فاضلی از اعطای گواهی شرکت به کلیه آثار راه‌یافته به نمایشگاه جشنواره خبر داد و عنوان کرد: جشنواره «آسیب‌شناسی اجتماعی در رسانه‌ها» و «کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی» به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری استانداری گیلان در حال برگزار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره‌ها، ساعت ١١ صبح روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری در نگارخانه مارلیک برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این مراسم از برگزیدگان فراخوان انتشار مطالب با موضوع خشونت‌های خانگی نیز تقدیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرمقاله «خشم، تهدیدی برای نهاد خانواده» نوشته کریم خورسندی در صفحه نخست روزنامه سوال جواب مورخه ٢۵ دی ٩٧ و گزارش «نباید قربانیان خشونتهای خانگی و همسرآزاری را مقصر شمرد» اثر محدثه مهدوی در خبرگزاری ایسنا مورخه ١٠ تیر ٩٧، به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول و دوم این فراخوان انتخاب شدند و اثری شایسته دریافت مقام سوم نشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=407

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: