جایزه ملی استاد معین برگزار شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأسیس موسسه چندمنظوره دکتر معین، خواستار برگزاری جایزه سالیانه استاد معین در این شهرستان شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمدحسین قربانی در مراسم چهل و هشتمین سالروز درگذشت دکتر محمد معین (خالق لغت‌نامه معین) که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار آرامگاه دکتر معین در آستانه‌اشرفیه برگزار شد، این مراسم را زنده نگه داشتن فرهنگ و ادب پارسی دانست و گفت: سهم شهرستان آستانه اشرفیه از سفر دولت به گیلان، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان و قول سخنرانی وی در مراسم گرامیداشت دکتر معین بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با قدردانی از حضور وزیر در این شهرستان با وجود مشغله‌های فراوان گفت: وی امروز در سفری یکروزه به گیلان در مراسم گرامیداشت شهدای کارمند گیلان با محوریت شهیدان انصاری و نورانی و بزرگداشت دکتر معین شرکت کرد.

وی با بیان اینکه آستانه اشرفیه هویت استان گیلان است تصریح کرد: خلاصه‌ایی از فرهنگ ایرانی اسلامی در این شهرستان ظهور و بروز دارد و شخصیت‌های چون آیت الله وحید، آیت الله ضیایی و آیت الله قربانی، دکتر معین در این شهرستان پرورش یافتند.

قربانی تصریح کرد: امروز با شهامت اعلام می‌کنیم که فرهنگ زبان فارسی بدون نام دکتر معین معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه آستانه اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور است افزود: تلاش، کوشش و خدمت وی برای زبان فارسی همراه با صداقت و امانتداری از مولفه‌های شخصیتی استاد معین است.

قربانی با تاکید بر بیان ظرافت‌های شخصیتی بزرگان و فرهیختگان برای جامعه تصریح کرد: هنوز آثار بسیاری از دکتر معین باقی است و باید حفاظت شود.

وی تاسیس بنیاد معین را انتظار و مطالبه مردم دانست و افزود: در تلاشیم تا موسسه‌ایی همه جانبه در قالب فرهنگ معین تاسیس کنیم و مقدمات کار فراهم شده و نیازمند حمایت شخص وزیر هستیم.

نماینده مردم آستانه در مجلس اضافه کرد: این موسسه چند منظوره در راستای حفظ آثار دکتر معین و دست نوشته‌های وی تاسیس می‌شود.

وی خواستار بهره‌گیری از ظرفیت دانشکده‌های ادبیات سراسر کشور در بزرگداشت دکتر معین شد و خاطرنشان ساخت: جایزه سالیانه استاد معین در این شهرستان به صورت ملی برگزار شود.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2336

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: