دنیا باید ابرقهرمان‌های دفاع مقدس را بشناسد

کنگره شهدای شیمیایی استان گیلان در مصلی رشت برگزار شد.

باز باران خبر و به نقل از ایسنا؛ مدیر موسسه مصاف با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی همه معادلات جهانی را بر هم زد و موجب شگفتی همگان شد، تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس ابرقهرمان‌هایی هستند که دنیا باید آنان را بشناسد.

 علی‌اکبر رائفی‌پور،‌ مدیر موسسه مصاف در کنگره شهدای شیمیایی استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به تنهایی و مظلومیت ایران در هشت‌سال دفاع مقدس،‌ اظهار کرد:‌ ایران تنها کشوری است که در طول چهل سال گذشته اینچنین مورد هجمه و حمله قدرت‌های جهانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اشراف نیروهای عراقی از اطلاعات نظامی ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی، افزود:‌ آمریکایی‌ها کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به صدام می‌کردند، اما هیچ کشوری حاضر نبود به ایران اسلحه بفروشد و مجبور بودیم از بازار سیاه و چندین برابر قیمت برخی از تجهیزات نظامی را تهیه کنیم.

مدیر موسسه مصاف،  آمریکا و شوروی را دو ابرقدرت دهه ۶۰ دانست که همواره یکدیگر را تهدید نظامی و اتمی می‌کردند و یادآور شد:‌ آمریکا و شوروی بر سر حمایت از عراق در جنگ با ایران و دفاع از اسرائیل توافق کرده بودند.

رائفی‌پور با بیان اینکه ژاپنی‌ها هم اطلاعات خرید تجهیزات نظامی ایران را به نیروهای عراقی می‌دادند، گفت:‌ کشورهای منطقه که تحت سلطه آمریکا بودند نیز حمایت همه‌جانبه‌ای از صدام علیه ایران داشتند؛ به‌گونه‌ای که عربستان و کویت ۳۰ میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به صدام دادند و مصر نیز ۱۸ هزار نیرو به کمک عراق فرستاد.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی همه معادلات جهانی را بر هم زد و موجب شگفتی همگان شد، تصریح کرد: شهدا و رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس ابرقهرمان‌هایی هستند که دنیا باید آنان را بشناسد. بی‌تردید اگر آمریکا این ابرقهرمان‌ها را داشت هزاران فیلم هالیوودی از آنان می‌ساخت.

مدیر موسسه مصاف با بیان اینکه ایران در آغاز جنگ یک هزار و ۷۰۰ تانک و در پایان جنگ تنها یک هزار تانک داشت، اضافه کرد:‌ این در حالی است که عراق دو هزار و ۷۰۰ تانک خود را در پایان جنگ دو برابر کرده بود، اما قدرت مادی عراق در برابر قدرت ایمان و روحیه ایثار و شهادت رزمندگان ایرانی کاری از پیش نبرد.

وی با اشاره به افزایش هواپیماهای عراق در طول جنگ از ۳۰۰ فروند به ۵۰۰ فروند، خاطرنشان کرد: اسرای جنگ ایران و عراق از ۱۸ کشور دنیا بودند و فرانسه بیشترین خدمات نظامی را به عراق ارائه می‌داد.

رائفی‌پور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تنها یک درصد از جمعیت ایران در جبهه حضور داشتند،‌ عنوان کرد: بودجه نظامی ایران در سال‌های جنگ ۱۲ درصد بود و در سال ۶۵ به پنج درصد رسید،‌ زیرا عده‌ای به رزمندگان خیانت کردند و همین افراد در مذاکره مخفیانه‌ای که با آمریکا داشتند، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را بر امام و رزمندگان تحمیل کردند.

وی حمله آمریکا به عراق را نهایت ذلت صدام بعد از جنگ مقابل ایران دانست و یادآور شد:‌ دست انتقام خدا نمایان شد و امروز یک حکومت شیعی در عراق بر سر کار است. ایجاد داعش نیز نتیجه‌ای برای دشمنان جز شکل‌گیری و انسجام جبهه مقاومت نداشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=657

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: