گیلان در لیگ برتر تنیس روی میز حرف های زیادی برای گفتن دارد

برای حضور موفق در لیگ برتر تنیس روی میز نیازمند سرمایه گذاری مناسبی هستیم

باز باران خبر: تیم تنیس روی میز گیلان اواخر سال گذشته موفق شد از لیگ دسته اول به رقابت های لیگ برتر صعود کند و با یک وقفه حدود ۱۰ ساله، دوباره به سطح اول لیگ تنیس روی میز کشور باز گردد؛ در همین ارتباط پای صحبت های تنها باشگاه دار تنیس روی میز گیلان نشستیم و نظرات این کارشناس و مربی را در خصوص وضعیت تنیس روی میز گیلان جویا شدیم.
فرشید رضاپور که دارای مدرک مربیگری سطح یک از فدراسیون جهانی تنیس روی میز است و یکی از پیشکسوتان والیبال گیلان محسوب می شود در مورد این رشته گفت: تنیس روی میز برخلاف ظاهر ساده آن یک بازی بسیار پیچیده ای است که پیشرفت در این رشته بسیار سخت بوده و موفقیت در این رشته زیبا، نیازمند تلاش و کوشش فراوان به همراه آمادگی خوب بدنی و ذهنی است و تجربه زیادی نیز نیاز دارد.
وی که در دهه ۶۰ از برترین والیبالیست های گیلان بوده و از دهه ۷۰ نیز به امر مربیگری والیبال مشغول شده افزود: تنیس روی میز ورزش سخت و ظریفی است و اعتماد به نفس را تقویت، تمرکز و تحرک را نیز افزایش می دهد و برای هر فردی ولو اینکه در رشته دیگری فعالیت دارد، نیاز است که با این ورزش آشنا شود.
وی که چند سالی است باشگاه تنیس روی میز “رضاپور” را با همکاری برادرش( جمشید رضاپور) تاسیس کرده در مصاحبه با روزنامه سوال و جواب در خصوص صعود تیم گیلان به لیگ برتر اظهار کرد: این صعود ثمره فعالیت یک مجموعه در داخل هیات بود که با میزبانی دور برگشت مرحله نهایی لیگ دسته اول، تیم گیلان مقام سوم را کسب کرد و به لیگ برتر صعود نمود.
مدیر باشگاه رضاپور اضافه کرد: این حرکت خیلی خوبی بود، چون ما در لیگ برتر نماینده ای نداشتیم و جای گیلان در این لیگ خالی بود، البته در دهه ۸۰ تنیس روی میز گیلان در لیگ برتر حضور داشت اما طی ۱۰ سال اخیر ما در لیگ دسته اول حضور داشتیم.
وی تصریح کرد: ما توانستیم تعدادی از بازیکنان خوب خود را نگه داریم و چند بازیکن خوب نیز جذب کردیم و با تیم خوبی که داشتیم با کسب رتبه سوم رقابت های لیگ دسته اول، جواز حضور در لیگ برتر را کسب کردیم.
وی که دارای مدرک مربیگری سطح یک جهانی تنیس روی میز است ، ادامه داد: البته حرکت ما تازه شروع شده، چون برای حضور در لیگ برتر ما نیازمند سرمایه گذاری مناسبی هستیم تا در این مسابقات موفق باشیم، ضمن اینکه باید اسپانسرهای خوبی را جذب کنیم البته بزرگترین مشکل ما در ورزش گیلان نداشتن اسپانسرهای بزرگ و خوب است که بالطبع تنیس روی میز نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این راستا دغدغه زیادی وجود دارد.
رضاپور خاطرنشان کرد: حضور در لیگ برتر باعث می شود که حرکت و جوششی در تنیس روی میز ایجاد شود، چون فضایی ایجاد شده تا بتوانیم استعدادهای خود را در این لیگ مهم نشان دهیم و امیدوارم اسپانسرهای مورد نیاز فراهم شود تا در عرصه مسابقات لیگ برتر با قدرت ظاهر شویم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه رقابت های لیگ برتر با لیگ دسته اول تفاوت زیادی دارد، باید با قدرت در لیگ ظاهرشویم تا بتوانیم سهمیه خود را در این لیگ حفظ کنیم که در این راستا باید ۵۰ درصد تیم را از نیروهای بومی استفاده کنیم و ۵۰ درصد را نیز از بازیکنان قدرتمند و تاثیرگذار سایر استان ها بهره گیزیم که این امر مستلزم سرمایه گذاری و جذب حامی مالی و اسپانسر است البته این امر و وجود بازیکنان مستعد در گیلان باعث پیشرفت این رشته در این استان می شود چون جوانان و نوجوانان ما می توانند با این بازیکنان ارتباط برقرار کنند که به طور حتم این امر در رشد و جهش آنان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
رضاپور اظهار کرد: اما اگر بخواهیم بازیکنان متوسط یا ضعیفی را جذب کنیم، نه تنها تیم ضربه می خورد بلکه بازیکنان گیلان نیز ضعیف و دلسرد می شوند، پس به نفع این رشته است که بازیکنان خوبی را جذب کنیم؛ حتی اگر نتوانیم در لیگ برتر مقام بیاوریم چون بازیکنان خوب و طراز اول برای ورزشکاران ما الگو می شوند.
وی به راه های گسترش تنیس روی میز در کشور اشاره کرد و اضافه کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز شعاری دارد که می گوید ” هر میزی یک میز پینگ پنگ است” و شعار من نیز این است که “هر آپارتمانی می تواند یک باشگاه تنیس روی میز باشد”، چون با توجه به اینکه اکثر خانه ها آپارتمانی شده و هر آپارتمان حداقل چند واحد است، ساکنان آن می توانند با تهیه یک میز پینگ پنگ در پارکینگ ساختمان خود به این ورزش مشغول شوند.
وی به باشگاه تنیس روی میز رضاپور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما در گیلان باشگاه نداشتیم و فقط کلوپ پینگ پنگ داشتیم که فقط بازی در آن کلوپ ها جریان داشت که اکثر آنان نیز بسته شده اند اما من تصمیم گرفتم که یک باشگاه را راه اندازی کنم که حدود سه سال پیش این باشگاه را در منطقه امین الضرب رشت راه اندازی کردم که هم اینک در برگزاری تمرینات و همچنین برگزاری مسابقات در این باشگاه، جمشید رضاپور و احمد شاد کمک های شایانی را انجام می دهند.
مدیرباشگاه رضاپور به تفاوت باشگاه و کلوپ نیز اشاره کرد و گفت: کلوپ را هر فردی می تواند راه اندازی کند که در آن فقط مسابقه انجام می شود اما باشگاه باید توسط یک مربی که دارای مدرک مربیگری باشد، راه اندازی شود که در باشگاه علاوه بر انجام مسابقه، آموزش نیز داده می شود.
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم تنیس روی میز گیلان در لیگ برتر افزود: امیدواریم که با جذب چند بازیکن مطرح بتوانیم در لیگ برتر درخشش خوبی داشته و بازی های خوبی را نیز انجام دهیم که این امر در نهایت به سود رشته تنیس روی میز در گیلان خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=610

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: