کارگزاری امیر، مدرنترین مرکز تخصصی مشاور املاک در رشت

 

ارائه دهنده مشاوره های تخصصی در زمینه املاک و زمینه ساز کاهش تخلفات معاملات ملکی

   بازباران خبر – گزارش اختصاصی: با توسعه شهر نشینی و روند رو به رشد  صنعت ساختمان سازی، یکی از نیاز های مهم در جهت تامین ملک، اخذ مشاوره های تخصصی و آشنایی با چگونگی وضعیت بازار خرید و فروش می باشد.
  بر همین اساس و به مناسبت هشتم خرداد ماه که روز مشاور املاک است،  گفتگویی را با مدیر “مرکز مشاور املاک  امیر” واقع در رشت، میدان مصلی، چهارراه حشمت،جنب اداره چای
انجام داده ایم تا پیرامون فعالیتها، عملکرد و اهداف این مجموعه مطلع شویم.
   بر این اساس مرکز کارگزاری املاک امیر بدلیل اهمیت موضوع قراردادهای مشارکت در ساخت، یک نفر متخصص امور قراردادها را در مجموعه دارد و علاوه بر این از تیمی جوان و پرتلاش که عمدتا تحصیلات فنی و مهندسی و it دارند، استفاده می‌کند.
  بدلیل اینکه اولویت اول کار این مجموعه اهمیت به خواست مشتریان می باشد مدیریت این مجموعه شعار خود “مشتری ما بهترین دوست ماست” را انتخاب نموده است.
   مهندس امیر حبیبی، مدیر مرکز تخصصی مشاور املاک امیر در گفتگویی ویژه و اختصاصی با خبرنگار  ما در ابتدا   خود را اینگونه معرفی کرد؛ امیر حبیبی لاسکی متولد ۱۳۵۸ دارای مدرک مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید و دارای مدرک مهندسی عمران و همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی هستم.
  وی افزود: بدلیل تحصیل در رشته مکانیک سه سال در صنعت فولاد حضور داشتم و از سال ۸۵ در عرصه ساخت و ساز فعالیت دارم و حدود سه سال هست که در حوزه املاک ومستغلات فعالیت می کنم و به واسطه حضور در حوزه صنعت ساختمان و حوزه املاک رشته عمران وحقوق را مرتبط با این حوزه ها ادامه دادم.
   مهندس حبیبی شفاف سازی و اطلاع رسانی تخصصی  در زمینه معاملات ملکی را مولفه ای مهم در ایجاد اعتماد میان مردم دانست و اذعان کرد: در معاملات ملکی مبالغ سنگینی مبادله می گردد که این وجود حاصل یک عمر تلاش و پس انداز افراد است،  لذا با توجه به این مسئله باید با کارهای تخصصی و ارائه مشاوره های کارشناسی و ایجاد شفاف سازی ، اعتماد مردم را جلب نموده و بدبینی های موجود را رفع کرده تا زمینه مناسبی برای حفظ امنیت سرمایه گذاری شهروندان ایجاد گردد .


وی افزود: در مجموعه ما  مشاوره ملکی بصورت روزانه کاملا رایگان  و مشاوره حقوقی یک روز در هفته توسط وکیل پایه دادگستری بصورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.


   حبیبی یاد آور شد: بدلیل فرا گیری شبکه های اجتماعی و لزوم استفاده از فن آوری های نوین در امر مشاورین املاک یک نفر که تحصیلات کامپیوتر دارد در مجموعه بعنوان مدیر سایت و شبکه های اجتماعی فعالیت می کند.


 “مدیر کارگزاری املاک امیر” بدلیل  اهمیت موضوع داوری و حل اختلافات در پروژه های مشارکت در ساخت و همچنین اهمیت قرارداد نویسی درست برای حفظ سرمایه مشتریان اقدام به شرکت در دوره های داوری و قراداد نویسی در دانشگاه کرج برای خود و کارکنان مجموعه نموده که با توجه به هزینه بسیار بالای این دوره ها  نشان می‌دهد که مدیر این مجموعه اهتمام ویژه ای در امر آموزش  خود و کارکنان به جهت حفظ سرمایه مشتریان  دارد.


  مهندس حبیبی اضافه کرد: متاسفانه اولین و پرتکرارترین نکته ای که دوستان مطرح  می کنند این است که چرا تعداد بنگاه ها در سطح شهر رشت بالاست؛مردم معتقدند تعداد بالای این بنگاه ها نشان می دهد که افراد مشغول در آن ها تخصص خاصی ندارند و کار دلالی آنقدر راحت  و سودآور است که موجب شده تعداد مراکز مشاورین املاک بالا برود.  وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اینکه وارد این کار شدم همین است که ثابت کنم هستند مشاورین املاکی که در معامله تفکر برد – برد دارند‌؛ متاسفانه صدور بیش از اندازه پروانه از سوی اتحادیه ، موجب گستردگی  فعالیت مشاورین املاک و بی توجهی به لزوم تخصص و نگاه کارشناسانه در این زمینه  شده است .
  مهندس حبیبی همچنین اظهار داشت:  با قرار دادن کادر متخصص و   نیرو های کارشناس در مجموعه و همچنین به کار گیری  روشهای سنتی با توجه به توسعه شهر نشینی و عدم شناخت مردم به قوانین حقوقی و معماری   پاسخگوی  نیازهای مشتری باشیم.
   مدیر املاک امیر خاطر نشان کرد: ملک با اطلاعات دقیق و قیمت های کارشناسی شده در راستای خرید، فروش و رهن در فایل مجموعه ما قرار دارد و خوشبختانه  پس از گذشت دو ماه  از سال به جایگاهی رسیده ایم که روزانه  متقاضی  جهت فروش املاک و خرید به مجموعه ما مراجعه می کنند. 
  وی تصریح کرد:  ملک هایی که در سطح شهر  قرار دارند جمع آوری می شوند  و به  مشتری معرفی شده تا متناسب با سرمایه خود اقدام و پس از انتخاب و رسیدن به توافق ، تعهد  برای خریدار و فروشنده به وجود می آید و برای سهولت کار کارشناس ما وارد عمل می شود.

  حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر عملکرد مراکز مشاور املاک را امری مهم در کاهش تخلفات بر شمرد و گفت:  با وجود تعداد کثیری از مشاوران املاک باید روی عملکرد آنها  نظارت بیشتری شود. ضمن اینکه رشد ۱۰ برابری  جمعیت  و کمبود ملک نسبت به  جمعیت زمینه برخی از سوء استفاده ها و تخلافات را فراهم ساخته که باید مسئولان در این راستا با نظارت بیشتری وارد میدان شوند.
  وی خاطرنشان کرد: با نظارت جامع قطعأ کارکرد و فعالیت بنگاهها نسبت به گذشته بهبود می یابد و کاهش چشمگیر تخلفات، اعتماد مردم به این مراکز را بیشتر خواهد کرد به شرط اینکه با نگاهی کارشناسانه تر به این عرصه و با آموزش های لازم و در نظر گرفتن مؤلفه ای مهم به ارائه پروانه بپردازند و با تخصصی و صنعتی شدن عملکرد بنگاهها با مشکلات کمتری مواجه گردیم.
  ‌ مدیر املاک امیر تاکید کرد: افتخاری بزرگ برای مجموعه مشاوراملاک امیر به شمار می رود که در رقابت با سایر مشاور املاک موفق عمل نمائیم .
   مهندس امیر حبیبی در خصوص محاسبه (قدرالسهم ) سهم  از زمین آپارتمان  گفت : برای محاسبه به سه تا عدد احتیاج داریم: متراژ کل زمین ساختمانی که داخلش آپارتمان خریداری شده؛ مثلا زمین ساختمان ۲۵۰ متر است.
متراژ واحد خودتان؛ مثلا واحد ۱۲۰ متر است و متراژ کل واحدهای ساخته شده در این ساختمان؛ مثلا متراژ کل واحد های ساخته شده ۴۸۰ متر است.
حالا چه طور حساب می کنیم؟
متراژ کل ساختمان × متراژ واحد خودتان ÷ بر متراژ کل واحد های ساختمان.
متراژ کل ساختمان (۲۵۰ متر) ضربدر متراژ واحد خود (۱۲۰ متر) تقسیم بر متراژ کل واحدها (۴۸۰ متر)
مثال ۲۵۰ × ۱۲۰ = ۳۰۰۰۰
۳۰۰۰۰ ÷ ۴۸۰ = ۶۲٫۵ 👉 سهم شما از زمین ساختمان؛ با این احتساب از زمین ساختمان ۶۲ مترونیم سهم دارید یا به اصطلاح قدرالسهم داریم.
  وی پیرامون قیمت در معاملات نیز یادآور شد: عمده قیمت گذاری های انجام شده در طول معامله به صورت توافقی است و اتیکت خاصی در این راستا وجود ندارد زیرا قیمت مسکن در شرایط مختلف را بازار تعیین می کند و تورم و رکود نقش مهمی در قیمت گذاری های کارشناسانه دارد و ما مسئولیتی در قبال قیمت ها نداریم و وظیفه ما تنها چانه زنی در خصوص تخفیف برای خریدار است.
 حبیبی اذعان کرد : گاه در تعیین قیمت، مبالغ غیر معقولانه ای مطرح می شود  که ما بر این باوریم با تعیین قیمت های غیر واقعی، قطعأ مسکن های مورد نظر به فروش نخواهد رسید و مردم با آگاهی کامل بر شرایط بازار اقدام به خرید می کنند و در حقیقت بهترین انتخاب کنندگان خود مردم  می باشند. همچنین در زمینه مدارک مورد نظر در معاملات ما  با نگاهی تخصصی به شناسایی مدارک و استعلام آن می پردازیم .
  وی با تأکید بر تخصص در راستای انجام معاملات گفت: وجود تخلفات در زمینه مدارک مسکن، نشان از عدم تخصص و آگاهی در میان مردم و یا بنگاه های فعال است که در این زمینه باید فرهنگ سازی مناسبی در آگاه بخشی و ارایه آموزش به بنگاه ها صورت پذیرد، زیرا در معاملات ملکی با سرمایه هنگفت مردم روبرو می باشیم که نباید با سهل انگاری این سرمایه را نابود نمائیم.
   مدیر املاک امیر خاطر  همچنین: بنگاه ها و مشاوره های املاک از جایگاه ویژه ای در معاملات برخوردار بوده و  متاسفانه وجود روش های سنتی و کم هزینه بودن راه اندازی بنگاه های معاملاتی در ایران و صدور مجوز به هر واحد بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد مشکلاتی را برای مردم بوجود  آورده است  و جایگاه واقعی بنگاه ها را متزلزل می کند از این رو اتحادیه باید باز نگری بعضی از قوانین کمی سخت گیرانه نسبت به صدور پروانه املاک اقدام نماید .
  وی تعهد به کار  را مولفه ای مهم در ایجاد اعتماد میان مشتریان دانست و عنوان نمود: در زمینه انجام معاملات به روند کار تعهد داریم  زیرا مجموعه با هزینه های بسیار سنگین را ه اندازی شده و جرات اهمال و کوتاهی و تخلف را از ما می گیرد. از این رو باید همه بنگاه های معاملاتی با شرایط سخت گیرانه به فعالیت بپردازند.


گزارش: مجید مصطفوی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31026

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: