دولت هرچه سریعتر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را ارئه دهد/مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی نیست اما معتقد است سازمان بازرگانی پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود



باز باران خبر/نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را هرچه سریعتر ارائه کند، گفت: مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی نیست اما معتقد است سازمان بازرگانی پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود. وزارتخانه‌ای مشخص باید متولی حوزه بازرگانی داخلی و خارجی شود حال آنکه اکنون این مسئولیت سنگین بین دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی تقسیم شده است.
جبار کوچکی نژادارم ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: یکی از مباحث مهم در کشور توجه به حوزه‌های بازرگانی، تجارت، صادرات، واردات، تنظیم بازار و حضور در بازارهای جهانی است؛ سیاست‌های تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به نحوی طراحی و اجرا شوند که عامل رشد اقتصادی و تحرک در کل اقتصاد کشور را به ارمغان آورد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید وزارتخانه‌ای مشخص متولی حوزه بازرگانی داخلی و خارجی شود حال آنکه اکنون این مسئولیت سنگین بین دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی تقسیم شده، افزود: تجربه نشان داده که نه وزارت صمت نه جهاد کشاورزی در تنظیم بازار و تجارت نتوانسته موفق عمل کند.

وی تشکیل وزارت بازرگانی را نیاز ضروری کشور دانست و اضافه کرد: آقای رئیس جمهور باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را هرچه سریعتر ارائه کند؛ از آنجاکه یکی از ضرورت های کشور است به نظر می‌رسد، مجلس با آن موافقت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره مخالفت مجلس با فوریت تشکیل سازمان بازرگانی، گفت: با تشکیل سازمان بازرگانی امکان نظارت از بین می‌رود در حالیکه وزیر باید در برابر مردم و مجلس پاسخگو باشد

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30893

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: