افزایش جرایم مالی و کلاهبرداری سایبری در گیلان

 باز باران خبر: رئیس پلیس فتای استان از افزایش ۲۵ درصدی جرایم مالی و کلاهبرداری در حوزه فضای سایبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌ در استان گیلان خبر داد. 
سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به شیوه‌های وقوع تخلفات در فضای مجازی، اظهار داشت: تماس به عنوان فرد برنده در صدا و سیما، بانک‌ها و فروشگاه ها، خرید از سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور و ارسال پیامک حاوی لینک جعلی از جمله کلاهبرداری‌هایی است که در استان گیلان برای آنها تشکیل پرونده شده است.
وی گفت: با همه توصیه‌ها و هشدارهایی که ارائه شده متاسفانه هنوز افرادی هستند که با تماس مجرمان مبنی بر اینکه شما برنده شده‌اید خیلی راحت اطلاعات اولیه خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند و شاهد وقوع کلاهبرداری می‌شویم.
رئیس پلیس فتای  گیلان افزود: پیامک حاوی لینک جعلی نیز به این صورت است که با کلیک کردن روی لینک توسط قربانی دو کار شامل دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبان و پیامک‌های این فرد و هدایت کردن او به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار ناچیز و انجام فیشینگ انجام می‌‌شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه هیچ‌گاه مراکز دولتی با شماره‌های شخصی با شما تماس نمی‌گیرند، تصریح کرد: هر فردی که با شماره شخصی تماس گرفت و خبر برنده شدند در مسابقه یا قرعه‌کشی را عنوان کرد به آن توجه نکنید و همچنین پیامک‌های تحت عنوان ابلاغیه قضائی با پیش شماره شخصی پیامک ارسال نمی‌شود و پول درخواست نمی‌کند.
سرهنگ نقی‌مهر از افزایش ۲۵ درصدی جرایم مالی و کلاهبرداری در حوزه فضای سایبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌ در گیلان خبر داد و بیان داشت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی و جرایم سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، مهمترین جرایم مالی استان در سال جاری به شمار می‌روند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30864

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: