زورخانه مسجد دوم است/ شعار ورزش باستانی پرورش تن وروح است


باز باران خبر/مدیر حوزه های علمیه استان گیلان در آیین گشایش زورخانه شهدای گمنام حوزه امیر المومنین گفت: ورزش باستانی در جامعه ما کم رنگ‌شد این در حالی است که شعار ورزش باستانی پرورش تن وروح است ولی باید خدا را شاکر باشیم چون این مجموعه با نام نامی مولا امیرالمومنین ‌(ع) نامگذاری شده است و براساس روایات نام آن حضرت زینت بخش این ورزش است.


وی با اشاره به باور داشت ها ی شیعیان گفت: شیعیان براین باوربوده و هستند که زور خانه مسجد دوم شیعیان است. وی اضافه کرد:حضرت امام (ره)تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم خوانده است ،وقتی مسجد اصلی داریم ،در زور خانه نیز یک سری اصول وهنجارهای اسلامی دیده می شود و مسجد هم برای پویایی و تثبیت یک سری اصول وهنجارهای اسلامی است.
حجت الاسلام قاسم پور در بخشی دیگر برای همه تلاش گران عرصه ورزش باستانی خواستار توفیقات و موفقیت های روز افزون شد.
مدیر حوزه علمیه شهرستان رشت : ورزش باستانی انسان را به خدا نزدیک می کند
حجت الاسلام صادق شعبانی مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین شهرستان رشت در این آیین ضمن تبریک عید فطر با برشمردن اهمیت ورزش باستانی گفت: ورزش باستانی بیش از هر ورزش دیگری انسان را به خدا نزدیک می کند.
وی افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری این ورزش به لحاظ بهداشت روانی و بهداشت جسمی از بهترین ورزش ها است و در واقع جز فرهنگ باستانی و از افتخارات ما محسوب می شود. وی اضافه کرد:در جای جای ایران اسلامی ما خوشبختانه ورزش باستانی فعالیت دارد وطبق فرمایشات «حضرت آقا» باید تلاش کنیم که همه ابعاد این ورزش در مجامع بین المللی معرفی شود چون می تواند انسان را به خدا نزدیک کند.
وی در بخشی دیگر با اشاره به تلاش های مرشد در ورزش باستانی گفت:بحول قوه الهی روزی شاهد باشیم که مرشد های ورزش باستانی با زبان های بین‌المللی در کشور های همسایه و حتی فراتر از آن در کشور های غربی نیز با صدای طنین انداز ودل نشین و نواختن زنگ زورخانه از پهلوانان ومردانگی های ورزش باستانی را بازگو کنند.
حجت‌الاسلام شعبانی در بخشی دیگر به رفع مشکلات اشاره کرد و افزود: با همه توان تلاش می کنیم که مشکلات برطرف شود تا همه عزیزان با آداب و رسوم و فرهنگ پهلوانی و مردانگی بیش از پیش آشنا شوند و در این مسیربا الگو قرار دادن سیره شهدا تلاش می کنیم براساس بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «پهلوانان ما شهدای ما هستند» لذا ما نیز با اقتدای به شهدای عزیز و گرامی رفته رفته زیبای های این ورزش باستانی را به حول و قوه الهی با جان و دل در کنیم.
این گزارش حاکی است سرهنگ احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در ادامه این آیین ضمن تبریک عید فطر گفت: به عنوان خادم این ورزش با همکاری و همراهی همگانی با همه توان برای رفع مشکلات و پویایی این ورزش تلاش خواهم کرد.
وی افزود:ورزش باستانی سمبل ورزش ها است و ما در این مکان دنبال پهلوان هستیم وبا پهلوانی نیز قهرمانی را هم می خواهیم. وی اضافه کرد:اگرچه در خیلی از جاها پهلوان را از دست دادیم و قهرمان شدیم ،ما دنبال قهرمانی هستیم نه اینکه پهلوانی را از دست بدهیم.
ابراهیمی یاد آور شد: در روز قدس امسال در رشته کشتی یکی از کشتی‌گیران به قهرمانی رسید این در حالی است که گزارشگر کشتی با صدای رسای خود واگویه می کرد که همین کشتی گیر سال گذشته به علت روبه رو نشدن با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس از دور مسابقات خارج شد ولی امسال در روز قدس قهرمان شد .این ها حساب و کتاب دارد و همه حساب شده است.و واقعا باید گفت که زورخانه مسجد دوم است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30460

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: