کاشت ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی سال جاری / تشکیل ۱۶۴ فقره پرونده محکومیت در حوزه قاچاق چوب

باز باران خبر/ سرپرست منابع طبیعی گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت:منابع طبیعی شامل دریا، قله ، کوه ، درخت ، جنگل ، مرتع و پوشش گیاهی ، کل حوزه آبخیز ،موجودات گیاهی و جانوری، خاک و سنگ می شود‌.

وی افزود:منابع طبیعی و محیط زیست برای همه موجودات زنده است تمامی حرکات و اعمال انسان بر کل زمین تاثیرگذار است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با اشاره به اهمیت منابع طبیعی خاطرنشان کرد:در قرآن بالغ بر ۸۰۰ آیه در خصوص انفال و منابع طبیعی است ، سوره انفال در قرآن نیز بیانگر اهمیت منابع طبیعی است.

وی نقش منابع طبیعی را در حفظ سلامتی انسان، اشتغالزایی و… مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت:حفظ منابع طبیعی در تولید اکسیژن و کاهش گازهای آلاینده نقش اساسی دارد.

کرم زاده تصریح کرد:علاوه بر مواد غذایی که نقش اساسی در زندگی و سلامت انسان دارد تنفس در هوای سالم و تولید اکسیژن دارای اولویت و ارجحیت بیشتری است.

سرپرست منابع طبیعی استان اکسیژن را مهم ترین اصل در زندگی انسان و جانوران عنوان کرد و گفت:این نشان دهنده اهمیت منابع طبیعی است .

کرم زاده با بیان اینکه اکسیژن کره زمین در حال تمام شدن است ، یادآور شد:درختکاری نقش مهمی در تامین اکسیژن دارد و طی صد سال اخیر درختکاری آغاز شده است‌.

وی گفت:پوشش گیاهی کره زمین نسبت به ۲۰۰ سال گذشته کمتر و اکسیژن کره زمین نیز در حال کم شدن است بگونه ای که در شهرهای بزرگ زندگی کردن خطرناک شده است.

کرم زاده با تاکید بر دستور رئیس جمهور و وزارت کشاورزی مبنی بر اینکه طی ۴ سال در کشور یک میلیارد نهال کاشت شود ، خاطرنشان کرد:روز گذشته ۲۱ اسفند ماه سال جاری، ۱۲ هزار نهال و ۳۸۵ نهال در سطح استان کاشته شده است ، این میزان در سطح کشور ۱۰۰ هزار اصله نهال بود‌ که سهم گیلان ۳ هزار نهال بوده و با همکاری دستگاه های اجرایی و مردم ۱۲ هزار و ۳۸۵ نهال کاشته شده است.

کرم زاده با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار اصله نهال از گونه های افرا، پلت، ون، زبان گنجشک و… در هفته منابع طبیعی سال جاری کاشته شده است ، تصریح کرد:این اقدام از سوی پیمانکاران ، مردم ، ادارات منابع طبیعی ، دستگاه های دولتی و غیر دولتی ، دانش آموزان مدارس و صورت گرفته است.
وی افزود یک هکتار جنگل سالی ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می کند ، اذعان داشت: بمنظور حفظ منابع طبیعی کاشت نهال میبایست در گیلان و ایران افزایش یابد.

سرپرست منابع طبیعی گیلان گفت:جنگل های هیرکانی ایران تنها جنگل بکر در روی زمین است که از آن برای مطالعات جنگل های دنیا استفاده می شود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۴۶۷ فقره پرونده قاچاق چوب کشف شده است ، خاطرنشان کرد: امسال ۱۹۸۸ فقره چوب قاچاق کشف شده که این کشفیات افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

کرم زاده در خصوص دستگیری متخلفین و بازداشت آنها در سال گذشته تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰ نفر متخلف سال گذشته و امسال نیز ۲ هزار و ۳۸۷ نفر دستگیر شدند.

وی یادآور شد: امسال ۴ فقره درگیری با قاچاقچیان صورت گرفته است ، ۱۴ نفر از همکاران طی سال جاری و طی سال گذشته نیز ۲۱ نفر مجروح شدند.

کرم زاده عنوان کرد:طی سال جاری ۱۶۴ فقره پرونده تشکیل شده در حوزه قاچاق چوب محکوم و رفع تصرف صورت گرفته است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد:حریق های صورت گرفته طی سال گذشته ۱۳۱ فقره و امسال نیز ۹۱ فقره بوده است .

وی یادآور شد: مساحت درگیر حریق طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۰ هکتار و امسال نیز ۳۱۵ هکتار بوده است

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29927

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: