کلاهبرداران سایبری در کمین مسافران نوروزی

  باز باران خبر: رئیس پلیس فتا استان گیلان به مسافران نوروزی توصیه کرد که هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و از پیش خرید بلیط ‌های ارزان قیمت که هر ساله از سوی کلاهبرداران صورت می‌گیرد، جدا خودداری کنند. 

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در تشریح این خبر اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی رزرو اماکن اقامتی، هتل، فروش بلیط و تورهای نوروزی کرده اند. 

وی افزود: کاربران برای خرید یا رزرو بلیط به سایت‌های معتبر مراجعه کنند؛ کاربران عزیز سعی کنند خودشان آدرس سایت مورد نظر را وارد نموده و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا بصورت پیامکی ارائه شده جداً خودداری کنند.  رییس پلیس فتای گیلان اضافه کرد: مردم حتماً دقت نمایند در هنگام پرداخت بهای بلیط، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد.

سرهنگ نقی مهر یادآورشد: حتماً قبل از هرگونه پرداخت وجهی از مجاز بودن آژانس های مسافرتی از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اطمینان حاصل کنند و  از سـایت‌های دارای نماد اعتماد”ای‌نماد” تور مسافرتی رزرو کنند و ‏ فریب تور و هتل های آنلاین ارزان قیمت را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29695

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: