انتشار کتاب ” ترنم و تبخاله” نقد و بررسی اشعار فارسی شیون فومنی

باز باران خبر/به گزارش حامد فومنی رییس بنیاد فرهنگی شیون فومنی، کتاب ” ترنم و تبخاله” به قلم‌ عباس مهری آتیه منتقد ادبی، محقق و شاعر گیلانی از سوی نشر روزنه و با همکاری بنیاد فرهنگی شیون فومنی با موضوع جستجویی در ذهن و زبان اشعار فارسی شاعر معاصر شیون فومنی منتشر شد.
وی بیان کرد: از جمله ویژگی های کتاب ” ترنم و تبخاله” نگاه زیبایی شناسانه نویسنده این کتاب به اشعار فارسی شیون فومنی بر اساس تنوع مضمونی، خلاقیت های هنری و اندیشه های شاعرانه شیون فومنی در پنج دفتر شعر شاعر با عناوین: ” پیش پای برگ”، “یک آسمان پرواز”، “از تو برای تو”، “رودخانه در بهار” و “کوچه باغ حرف” می باشد که اشعار این مجموعه های شعری از قالب غزل تا سپید از سوی نویسنده این کتاب مورد نقد، بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.
حامد فومنی افزود: به نظر عباس مهری آتیه در کتاب ” ترنم و تبخاله”، غزل های فارسی شیون فومنی در غزل معاصر ایران از منزلت خاصی برخوردار است و علاوه بر ارادت خاص شیون به صائب و سبک هندی، تعلق خاطرش به غزل امروز و نوآوری های شاعر در غزل معاصر حائز اهمیت است، نویسنده کتاب ” ترنم و تبخاله” همچنین معتقد است اشعار سپید شیون فومنی نیز در قیاس با دیگر سرایندگان این عرصه دارای قوت و جلوه ی خاصی می باشد.


میراحمد فخری نژاد با شهرت ادبی شیون فومنی از مفاخر فرهنگی و از معدود شاعران محبوب شمال کشور است که به گواهی آثارش یه عنوان شاعر موفق دوزبانه معاصر در ادبیات ایران خوش درخشید. وی در شعر گیلکی از چهره های ماندگار و از شاعری مردمی و پرآوازه و در شعر و غزل فارسی از شاعران توانا و نامدار معاصر به شمار می رود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29657

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: