آیا معضل زباله سراوان سامان می گیرد؟!



یادداشت / مسعود گیاهی سراوانی

موضوع انتقال و حمل زباله و به عبارتی پسماند شهرهای استان به زباله دانی سراوان حدودا به چهل سال پیش بر می گردد؛ اشتباه کشنده و مهلکی که انسان، حیوان، محیط زیست و هر آنچه که پیرامونش زیست و زندگی می کنند را به ورطه نابودی و فنا می کشاند!
متاسفانه در طول تمام این بازه زمانی مردم سراوان و روستاهای همجوار به اشکال مختلف اعتراض خود را از این عمل نابجا و نابخردانه که همانا ریختن زباله در دل جنگل سرسبز و زیبای سراوان می باشد، اعلام داشته و خواستار عدم انتقال پسماند به این منطقه زیستی هستند؛ اما کو گوش شنوا و دغدغه مندی که به یاری مردم سراوان بیاید؛ تاکنون که همش حرف و حرف و وعده های توخالی بوده است!
اما این روزها صبر مردم سراوان و روستاهای همجوار به سر آمده و آنها به جد پیگیر حل این موضوع بسیار مهم هستند و حتی اردیبهشت ماه امسال مردم با تجمع آرام در ورودی دفنگاه زباله سراوان آنرا برای تردد خودروهای حمل زباله مدتی مسدود کردند.
این مطالبه گری هر چند با حاشیه هایی همراه بود و پیامدهای منفی برای ساکنان ۸ روستای اطراف کوه زباله سراوان داشت؛ اما موج خبری این ماجرا باعث شد خیلی ها روی سراوان زوم شوند و حتی آیت ا… رئیس هم در این ماجرا ورود کرده و پای وزیر کشور هم به سراوان باز شده و ایشان از نزدیک معضل موجود را رصد کردند.
علی ایحال باتوجه به وعده های همه مسئولین کشوری، لشکری، نمایندگان و… و تاکیدات و قول آقای استاندار گیلان برای پایان یافتن این مشکل تا پایان سال ۱۴۰۱ هم اکنون مردم منتظر برگزاری جشن پایان حمل زباله به سراوان هستند.
البته باتوجه به وعده رئیس جمهور محترم و قول های مکرر آقای دکتر عباسی بعنوان نماینده عالی دولت در گیلان مبنی براینکه در پایان سال جاری جشن برگرداندن پسماند سراوان به طبیعت را با حضور همه ساکنان منطقه برگزار می کنیم و با توجه به اینکه فقط چند هفته به پایان سال باقی مانده، مطالبه و دغدغه مکرر همه ساکنان روستاهای اطراف کوه زباله سراوان از آقای استاندار این است که لطفا زمان دقیق آنرا اعلام نمایند تا در آستانه سال نو مردم منطقه بجای دغدغه و نگرانی از تکرار وعده های نافرجام گذشته، خود را برای جشن پایان سال و خاتمه انتقال زباله به سراوان آماده نمایند.
تقاضای معقول ومنطقی که امیدواریم هرچه سریعتر شفاف سازی و اطلاع رسانی شود تا شاهد هیچ تنشی در سراوان عزیز و برای مردم زحمتکش و بسیار مهربانش نباشیم و خلاصه کلام اینکه آقای استاندار مردم مهرورز سراوان تاکنون به حرفها و قول های مسئولان زیادی اعتماد کرده اند که متاسفانه موفقیتی در بر نداشت؛ امیدواریم شما برای اولین و آخرین بار با حل معضل زباله سراوان و ساماندهی این بخش روسفیدمان فرمایید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29596

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: