صمت گیلان برگزیده و فعال کشوری در حوزهHSEE شد

باز باران خبر/مدیرکل صمت گیلان گفت: این اداره کل به عنوان برگزیده و فعال کشوری در ارزیابی و عملکرد حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژیHSEE در سال ۱۴۰۰ در بین سازمان های وابسته و ادارات کل صمت استانهای کشور انتخاب گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری با اعلام این خبر گفت: وزارت صمت پس از ارزیابی عملکرد و شاخصه های رصد و پایش مباحث ایمنی، بهداشت و بهینه سازی مصارف واحدهای صنعتی و معدنی با هدف اعتلای سلامت و بهداشت نیروی کار و حفاظت از محیط زیست و منابع کشور دستارودهای این بخش اداره کل را ممتاز و برگزیده اعلام نموده است.

وی با قدردانی از تلاشهای کارشناسان متعهد اداره HSEE در کسب این رتبه کشوری،افزود: طبق قانون واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر می بایست دارای ساختار بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی(HSEE) باشند و تا سال ۹۳ تنها ۲۵ درصد آنها این ساختار را داشتند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر استان گیلان دارای تشکیلات و ساختار HSEE هستند.

دکترپورحیدری خاطرنشان کرد: در گذشته ۱۷۰ واحد صنعتی استان جزء واحدهای صنعتی آلاینده به حساب می آمد و با تلاش واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی این اداره کل به ۳۵ واحد صنعتی رسیده که تلاش ها جهت رفع مشکل آلاینده بودن با نصب تجهیزات فنی و کاهنده های آلایندگی، همه این واحدها ادامه دارد.

مدیرکل صمت گیلان برگزاری دوره های تخصصی و فرهنگ سازی صنعتی و معدنی را در کاهش مخاطرات و حوادث؛ اثربخش دانست و تصریح کرد: همواره با آموزشهای ویژه در مباحث ایمنی و بهداشت و همچنین طرح موارد کاهنده مصرف انرژی و تاکید بر رعایت پروتکل های زیست محیطی، سعی در ایجاد صنعت سبز با توجه به اقلیم سرسبز استان داریم و امیدواریم بتوانیم به نحو مطلوب به انجام این امور ادامه دهیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29151

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: