رانت‌خواران به دنبال ایجاد شایعه واردات برنج در فصل برداشت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: رانت خواران با ایجاد شایعه ی واردات برنج در فصل برداشت به دنبال آسیب رساندن به بخش کشاورزی هستند و متاسفانه تاکنون عملکرد موفقیت آمیزی داشته‌اند.

محمد صادق حسنی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره واردات برنج در فصل برداشت،گفت: بارها در خصوص واردات برنج در فصل برداشت با وزیر جهاد کشاورزی مکاتبه داشته‌ام و در سال ۹۴ آقای حجتی از هیات وزیران مصوبه ممنوعیت ۴ ماهه واردات برنج در فصل برداشت را دریافت کرد.

عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار ضعیف است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در کشور مسئولیت تنظیم بازار رسمی برعهده وزیر و وزارت جهاد کشاورزی است که در این زمینه ضعف عمل کرده‌اند، ادامه داد: بخش دیگر بازار به صورت غیر رسمی توسط برخی افراد کنترل می‌شود که تنظیم کنندگان غیر رسمی بازار بسیار عملکرد قوی‌تری از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی دارند.

نبض بازار برنج در دست تنظیم کنندگان غیررسمی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درحال حاضر تنظیم‌کنندگان غیر رسمی، بازار را تنظیم می‌کنند، عنوان کرد: با فشار بسیار زیادی توانستیم قیمت برنج را به مرز ۱۲ هزار تومان رساندیم، اما از سوی دیگر برنج در اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار تومان رسید.

فروش برنج با قیمت ۱۴ هزار تومان ظلم به کشاورز است

وی با اشاره به اینکه تنظیم کنندگان غیررسمی بازار برنج در حال حاضر تلاش می‌کنند تا با برهم زدن فضای بازار در فصل برداشت قیمت را به ۱۲ هزار تومان برسانند، ادامه داد: با توجه به هزینه بالای تولید، فروش برنج برای کشاورزان با قیمت کمتر از ۲۵ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد و پایین آوردن قیمت برنج در بازار به کمتر از ۱۴ هزار تومان ظلم در حق کشاورزان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه رانت خواران با ایجاد شایعه واردات برنج در فصل برداشت به دنبال آسیب رساندن به بخش کشاورزی هستند و متاسفانه تا کنون عملکرد موفقیت آمیزی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با ادامه روند کنونی در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله برنج استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید می زنم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2904

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: