بهره‌مندی افزون بر ۷۰ هزار نفر در قالب طرح محرومیت زدایی از آب شرب

باز باران خبر/ فرماندار رشت با اشاره به اراده دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی رشت در برخورداری از آب شرب مناسب، گفت: در قالب طرح محرومیت‌زدایی از آب شرب شهرستان، بیش از ۷۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و با کیفیت برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی صبح روز (شنبه) در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی از آب شرب شهرستان که با دستور بررسی وضعیت فعلی و راه‌کارهای پیشبرد سریع امور برگزار شد؛ ضمن اشاره به اهمیت حل مسائل مرتبط با این حوزه، افزود: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای امروز و جلب رضایتمندی مردم، پاسخگوی نیاز سال‌های آینده جمعیت رو به فزونی شهرستان و جمعیت سیال گردشگران نیز باشد.

امام پناهی با اشاره به این مطلب که در اجرای فاز نخست پروژه محرومیت‌زدایی از آب شرب شهرستان، ۱۲۷ روستا شامل ۲۴ هزار و ۴۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: از این تعداد ۳۶ روستا فاقد آب بوده و مابقی روستاها نیز نیازمند اصلاح و ترمیم شبکه می‌باشند.

وی افزود: ۷۶ روستا نیز که در فاز نخست طرح محرومیت‌زدایی قرار نداشته اند؛ به وزارت نیرو معرفی و انشاءالله در فاز دوم این طرح از نعمت آب آشامیدنی سالم منتفع خواهند شد.فرماندار رشت با اشاره به انجام عملیات اجرایی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای تحت پوشش مجتمع آجی بوزایه، مجتمع پیربازار و مجتمع فشتم، اظهار امیدواری کرد تا با افزایش صورت گرفته در اعتبارات پیش‌بینی شده این طرح، هرچه زودتر جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان، با موفقیت به انجام برسد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه، احداث ۲۰ باب مخزن زمینی و هوایی و همچنین ۱۷ ایستگاه پمپاژ در قالب طرح قرارگاه محرومیت زدایی از آب شرب رشت، تاکید کرد: مجموعه آبفا شهرستان و بخشداری های تابعه، با قید فوریت نسبت به شناسایی زمین های مازاد و ارسال کمبود های احتمالی در این زمینه به فرمانداری اقدام کنند.

در ادامه مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تهیه زمین مناسب احداث مخازن و ایستگاه پمپاژ، تکمیل خطوط انتقال و همکاری و همپوشانی دستگاه ها در ارائه زمین های مازاد از تنگناهای اجرای این طرح است؛ خواستار تسریع در روند کاری دستگاه ها برای جذب حداکثری بودجه و اعتبارات در مدت باقیمانده از سال شد.

دکتر احمدی دیگر نماینده مردم رشت و خمام نیز با مقایسه محرومیت برخورداری از آب آشامیدنی سالم و مشکلات آبرسانی موجود در رشت با سیستان و بلوچستان، گفت: گرچه با اقدامات جهادی دولت سیزدهم شاهد زنده شدن دوباره امید به توسعه و محرومیت زدایی می باشیم، اما جبران میراث باقی مانده از کم کاری های گذشته نیازمند همت بیشتر است.

وی در ادامه نسبت بر لزوم افزایش سطح حفاظت فیزیکی از تاسیسات آبرسانی رشت تاکید کرد.در این جلسه مدیرعامل آبفا استان و رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس نیز در گزارشی به بیان اقدامات انجام شده و مشکلات موجود پرداختند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28573

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: