«خاطرات یک گاو» منتشر شد

باز باران خبر/نشر آفرینگان، داستان اسپانیایی «خاطرات یک گاو» به قلم برناردو آچاگا را با ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب برای نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «مو» گاو خیلی خاصی است و عزمش را جزم کرده تا به سرنوشتی که در انتظار دیگر گاوهاست تن ندهد. حالا سر پیری شروع به نوشتن خاطراتش می‌کند و از ماجراها و سختی‌هایی می‌گوید که به جان خریده تا مثل گاوهای دیگر نباشد، چون شنیده که «هیچ موجودی در این دنیا احمق‌تر از گاوی احمق نیست».

نویسنده کتاب در پیشگفتار آن، ماجرای خلق این داستان را این‌چنین بیان می‌کند:
«روزی در جنگلی میان کوه‌های سرزمین باسک قدم می‌زدم که دو چیز توجهم را جلب کرد: اولی گوساله نوزادی که چشم‌هایش هنوز بسته بود و روی علف‌ها دراز کشیده بود؛ و کمی بعد دومی، لاشه زنگاربسته‌ای که در نگاه اول هواپیمایی کوچک به نظر می‌رسید. به سرگذشت هردوی آن‌ها فکر کردم. وقتی این گوساله گاو شود، چه به روزش می‌آید؟ ماجرای این هواپیما چه بوده؟
درنهایت، حس کردم باید به پاسخی احتمالی برسم. قوه منطق یاری‌ام کرد، اما بهترین یارم در این راه، قوه خیال بود. نتیجه‌اش شد همین کتابی که شما، خواننده عزیز، اکنون در دست دارید، داستان گاوی به نام مو».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«شبی پر از رعدوبرق بود و آسمان مدام می‌غرید. سر و صدا و هیاهوی طوفان سرانجام از خواب بیدارم کرد. سپس ندای درونم را شنیدم که پرسید: “گوش کن، دخترم. دیگر وقتش نرسیده؟ الان دیگر لحظه شایسته و درخور و مناسب نیست؟”
این ندای درونم عادت دارد لفظ قلم حرف بزند؛ انگار نمی‌تواند مثل بقیه صحبت کند و علف را “علف” و کاه را “کاه” بگوید؛ اگر به او بود، به جای علف بایست می‌گفتیم: “غذای سالمی که مام طبیعت برایمان پرورش می‌دهد.” و به جای کاه: “جایگزین ناسالمی که هنگام کمبود غذا باید بخوریم.”»

نشر آفرینگان، داستان اسپانیایی «خاطرات یک گاو» به قلم برناردو آچاگا را با ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب در ۱۶۸ صفحه و به بهای ۶۵ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=28531

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: