۱۳ آبان فراتر از یک نام

بازباران خبر/۱۳ آبان یادآور قیام و مبارزه دانش آموزان بیدار و متعهد علیه رژیم شاه و استکبار جهانی است.روز دانش‌آموز در ایران مصادف با ۱۳ آبان است.

علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.

یوم اللّه ۱۳ آبان، یادآور حماسه ها، ایثار‌ها و فداکاری‌های دانش آموزان کشور ایران است. به همین دلیل این روز ، به نام «دانش آموز» مطرح می‌شود، تا خاطره‌ فرزندان انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان باشد.

توجه به دانش آموزان، از دو نظر اهمیت دارد: نخست آن که آنان قشر گسترده‌ای از جمعیت کشور را دربرمی گیرند و دیگر این که آن ها آینده سازان کشور هستند و چگونگی گذران این دوره از زندگی، تأثیر بسیاری بر شیوه زندگی آنان در آینده می‌گذارد.

بنابراین، برای داشتن جامعه‌ای پویا و پیشرو، باید نوجوانان و جوانانی سالم، شاداب، سازنده و خلاّق پرورش دهیم. اگر جوانان و نوجوانان به محبت و احترام پدر و مادر، آموزگاران، مربیان و دوستان خود اطمینان داشته باشند، پیوسته به عوامل سازنده آسایش و استراحت خویش نیز اعتماد کامل پیدا خواهند کرد؛ پس وظیفه همه است که به آنان اهمیت داده و مورد احترامشان قرار دهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=27955

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: