پیامبران برای انتشار و نمایاندن زیبایی ها مبعوث شدند

بازباران خبر/ رئیس کل دادگستری گیلان در همایش ملی ترویج فرهنگ و سواد حقوقی با اشاره به نقش و اهمیت عدالت تصریح کرد: عدالت و عدل به عنوان یک فضیلت برای همه مردم در تمام مکتب ها شناخته شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان در همایش ملی ترویج فرهنگ و سواد حقوقی با اشاره به نقش و اهمیت عدالت تصریح کرد: عدالت و عدل به عنوان یک فضیلت برای همه مردم در تمام مکتب ها شناخته شده است.

وی عدالت را اساس و مبنا و مادر تمام ارزش ها و در راس همه فضیلت ها عنوان نمود و اظهار داشت: هستی به عدل تدبیر شده و همواره در مسیر عادلانه پیش می رود.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه خداوند عادل است و بنای هستی را به عدل نهاده و مهم ترین احکام الهی دارای پیوست عدالت است افزود: خداند حکمی صادر نمی کند مگر اینکه پیوست عدالت داشته باشد لذا ما نیز باید قوانینی داشته باشیم که سرتاسر به عدالت باشد.وی به استناد آیات قرآنی عدالت را اصلی ضروری در نظام خانواده دانست و گفت: تاکید اسلام در نهاد خانواه برقراری آرامش است و آرامش نیز زمانی ایجاد می شود که پیوست های عدالت در آن مراعات شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه عدالت از مقوله زیبایی است خاطر نشان کرد: پیامبران برای انتشار و نمایاندن زیبایی ها مبعوث شدند تا دفائن و غبارهای عقل بشر را کنار زده و به آنان متذکر شوند که برای یک زندگی اجتماعی باید قیام به عدل کنند.وی ترویج سواد و فرهنگ حقوقی را نیازمند روشن کردن ذائقه ها و فطرت مردم و نشان دادن زیبایی عدالت دانست و گفت: رسالت بزرگ جامعه حقوقدانان بسیجی این است که زیبایی های عدالت را به قشرهای مختلف جامعه نشان دهند.

این مقام ارشد قضایی در پایان خاطر نشان کرد: نظام تکوین بر عدل استوار است و قوانین و تشریعیات نیز باید بر مدار عدل باشد تا در امتداد تکوینیات قدم بخورد و زمانی که مردم به عدالت قیام کنند جامعه ای مطلوب را رقم خواهند زد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=27288

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: