احیای واحد‌های راکد صنعتی بزرگترین گام در تحقق شعار سال است/ اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید را پیگیری خواهیم کرد

بازباران خبر/ مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با سجاد ده ده جانی بازرس کل استان گیلان گفت: احیای واحدهای راکد صنعتی بزرگترین گام در جهت تحقق شعار سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری به اتفاق معاونین این اداره کل به دیدار بازرس کل جدید استان گیلان رفت و با ارائه گزارشی پیرامون وضعیت حوزه کاری خود اظهار داشت: علیرغم ثقل کشاورزی و گردشگری گیلان، توسعه صنعتی به سرعت در این استان در حال شکل گیری است.

مدیر کل صمت استان وجود بیش از ۲ هزار واحد صنعتی را نشان از توسعه فعالیت های صنعتی در استان دانست و گفت: حدود ۶۰۰ واحد راکد صنعتی داریم که عمدتاً در تملک بانکها به علت عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات مشمول جریمه شده یا درگیر جرایم مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی هستند و برخی آنها نیز درگیر مشکلات حقوقی و قضایی به علت اختلاف بین شرکا می‌باشند.

تیمور پورحیدری با بیان اینکه برای احیا و رفع مشکل واحدهای تعطیل، ستاد احیای واحدهای راکد و تملک شده در استان تشکیل شده است افزود: در برش استانی راه اندازی ۶۸ واحد صنعتی راکد به ما تکلیف شده است که تاکنون با برگزاری دو جلسه ستاد احیا بیش از ۲۰ واحد صنعتی تعیین تکلیف و راه اندازی شده اند. دکتر پور حیدری با اشاره به اینکه اگر تمام همت خود را در حفظ صنایع موجود و احیای واحدهای راکد به کار گیریم گام بزرگی در تحقق شعار سال برداشته‌ایم، اضافه نمود: با راه اندازی۶۰ واحد راکد پیش‌بینی شده، زمینه اشتغال ۵ هزار نیروی جدید در حوزه صنعت فراهم می گردد. مدیرکل صمت گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۱۳۰ هزار واحد صنفی در گیلان اشاره نمود و گفت: ساماندهی بازار و نظارت بر انتخابات اتحادیه های صنفی با شفافیت کامل از مسئولیت های خطیر دیگری است که این اداره کل در حال انجام آن است.

تیمور پورحیدری عدم اجرای مصوبات قانونی کارگروه رفع موانع تولید را از چالش‌های بزرگ بخش تولید دانست و تاکید کرد: عدم تمکین به اجرای این مصوبات توسط برخی از بانک ها و نهادهای مرتبط با تولید به صورت کاملاً شفاف به سازمان بازرسی جهت برخورد قانونی گزارش خواهد شد تا با حمایت آن اداره کل بتوانیم گام‌های مهمی در راستای تحقق شعار سال و انجام تکالیف قانونی برداریم.

همچنین در این دیدار سجاد ده ده جانی، بازرس کل استان گیلان ضمن قدردانی از عزم و اراده متولیان بخش تولید استان اظهار داشت: تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری تکلیف همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی می‌باشد و هر جا اهمال و سستی مبنی بر عدم حمایت از تولید باشد بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

بازرس کل استان با تاکید بر حمایت همه جانبه در راستای احیای واحدهای صنعتی راکد تصریح کرد: روند اجرای مصوبات قانونی کارگروه رفع موانع تولید را در راستای تسهیل گری در امور تولید و توسعه اشتغال استان با جدیت تمام رصد و پیگیری خواهیم کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26389

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: