تاج را از سر فوتبال ایران بردارید

بازباران خبر/به نقل از آخرین خبر/ مهدی تاج که روزگاری سریال علمی – تخیلی مرد ۶ میلیون دلاری را از تلوزیون تماشا می‌کرد، شاید هرگز تصور نمی‌کرد روزی کارگردان فیلم واقعی مرد ۵ میلیون یورویی در ورزش ایران باشد.

حکم نهایی وحشتناک دادگاه CAS علیه فدراسیون فوتبال مبنی بر پرداخت غرامت ۳ میلیون یورویی به “مارک ویلموتس” سرمربی بلژیکی پیشین تیم‌ملی ایران که “دلالان” به مهدی تاج معرفی کردند و وی به فوتبال ایران غالب کرد، چند روز پیش صادر شد تا “ننگی” ابدی بر پیشانی فدراسیون فوتبال باشد.

ویلموتس مجموعاً ۲۰ روز در ایران بود که دو میلیون یورو گرفته و حالا سه میلیون و سیصد و بیست هزار یورو دیگر هم باید از سرمایه ملی مردم ایران به او پرداخت نمائیم یعنی جمعاً بیش از ۵ میلیون یورو.مربی بلژیکی هیچوقت گمان نمی‌کرد که در فدراسیونی در گوشه و کنار جهان “مدیرانی” باشند که بخاطر ۲۰ روز به او ۵ میلیون یورو پرداخت کنند یعنی روزی حدود ۲۶۶۲۵۰ یورو (دویست و شصت و شش هزار و دویست و پنجاه یورو) با خدمات جانبی و جرایم آن. درواقع مرد بلژیکی علاوه بر ۵/۳۲۵/۰۰۰ یورو، ۵٪ جریمه آن را هم خواهد گرفت.

این مبلغ هنگفت در حالی به ویلموتس پرداخت خواهد شد که او مجموعاً در ۴ مسابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت و دستاورد وی و مهدی تاج دو باخت برابر بحرین و عراق و قرار گرفتن ایران در پرتگاه حذف، شکستی بی‌سابقه و عدم راهیابی به جام‌جهانی بود.میزان کل هزینه‌ای که مهدی تاج بابت ویلموتس به ورزش ایران تحمیل کرد حدود ۱۸۰ میلیارد تومان می‌شود و با این میزان اعتبار میتوان حدود یکهزار زمین چمن مینی‌فوتبال را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور تامین کرد.

سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و خیلی از دستگاه‌های نظارتی که یک کارمند و یا مدیری را بخاطر یک تخلف چند میلیون تومانی دادگاهی می‌کنند اکنون کجا هستند که رئیس فدراسیون فوتبالی که خالق فاجعه ویلموتس و هراج املاک فدراسیون بوده است را علاوه بر اینکه هیچ مواخذه‌ای نکرده‌اند بلکه در مرکز AFC نیز ماهیانه هزاران دلار حقوق از شیخ سلمان بحرینی رئیس کنفدراسیون آسیا دریافت می‌کند.

در ماه‌های اخیر جامعه فوتبالی مرتب سوال می‌پرسند: او که کسوت نائب‌‌رییسی کنفدراسیون آسیا را به اعتبار نام ایران بدست آورده، هنگام تصمیم‌گیری در خصوص محرومیت ظالمانه تیم‌های ایرانی از میزبانی لیگ‌ قهرمانان، محرومیت حضور تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال ساحلی و عدم حضور باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان، چرا سکوت کرده است تا بیشترین فشارها به فوتبال ایران وارد شود.

پاسخ اینجاست که آقای تاج زبان انگلیسی را در حد دانش‌آموزان راهنمایی هم نمی‌داند و معلوم نیست در جلسات AFC با چه زبانی صحبت می‌کند که نتیجه خروجی تصمیمات این نهاد، همواره تحریم و محرومیت برای فوتبال ایران بوده است.حال سوال اینجاست با این فجایای ناشی از ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال، کدام جریان، نهاد یا سازمان از او حمایت می‌کند که دوباره سکان فدراسیون را بدست گیرد؟

طنز تلخ ماجرا این‌جاست که برخلاف سایر حوزه‌هایی که مورد نقد کارشناسان است، شواهد امر نشان می‌دهد که در اتفاقی کم‌نظیر در ایران، کار تیمی و گروهی بی‌نقصی در حال اجراست، اینکه برخی کاندیداها به دلایل مبهم نظیر نقص مدارک از گردونه رقابت حذف شده‌اند نشان از اجرای سناریویی دقیق دارد.بنظر می‌رسد که باید نهادهای نظارتی، امنیتی، مجلس و وزارت ورزش و جوانان، نسبت به روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال حساس باشند و در اقدامی انقلابی، تاج را از سر “فدراسیون فوتبال ایران” بردارند.

علی افتخاری؛ کارشناس ورزش

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26300

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: