تخصیص اعتبار ۲ هزار میلیاردی برای تامین نقدینگی بخش تولید گیلان/ توسعه صنعتی نمی تواند لنگ زیرساخت‌های انرژی بماند

بازباران خبر/مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال جاری گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین و جبران کمبود نقدینگی صنایع استان در سال‌جاری تخصیص یافته است که بخش از آن در قالب اعتبار ابلاغی رونق تولید و بخشی دیگر در قالب تبصره ۱۸ اعطاء خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل استانداری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد اظهار داشت: عمده مشکلات واحدهای صنعتی موجود و جدید الاحداث سرمایه در گردش و تامین نقدینگی برای افزایش ظرفیت تولید است که در کارگروه به آن پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه کارگروه تخصیص برق چند واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت عنوان کرد: همگام با توسعه صنعتی و افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت. زیرساخت های انرژی نیز باید افزایش یابد و چرخ تولید نباید لنگ تعلل نهادهای زیرساخت های انرژی برای توسعه استان باشد.

دکتر پورحیدری استمهال در پرداخت اقساط تسهیلات صنعتی را برای حمایت از بخش تولید ضروری دانست و گفت: برای کمک به برخی از واحدهایی که ظرفیت و امکانات مناسبی برای تولید دارند مهلت بیشتری برای پرداخت اقساط تسهیلات در قالب مصوبات قانونی کارگروه اعطا می شود تا از این فرصت برای پویایی بیشتر و حفظ اشتغال بهره مند شوند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان تاکید کرد: مصوبات قانونی کارگروه برای حمایت از صنایع الزام آور و تکلیف قانونی است و در راستای تسهیل گیری و کاهش بروکراسی اداری برگزار می گردد، ضمنا اعضای کارگروه باید به پشتوانه قانون به مصوبات مذکور عمل کنند و نتایج آن را به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه بیش از ده مورد از مشکلات بخش تولید استان در این جلسه بررسی شد تصریح کرد: قطعاً اجرای این مصوبات در مهلت قانونی توسط دبیرخانه پیگیری خواهد شد و چالشهای بخش تولید قطعاً با همراهی و انسجام همه نهادهای مرتبط مرتفع خواهد شد..

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26054

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: