وضعیت فعلی شهرصنعتی رشت زیبنده صنایع شاخص مستقر در آن نیست / مسائل صنایع مشکل دار را پیگیری خواهم کرد/ نباید ظرفیت های صنعتی گیلان مورد بی‌مهری قرار گیرد

بازباران خبر/ نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل صمت استان گفت: وضعیت فعلی شهرصنعتی رشت زیبنده صنایع شاخص مستقر در آن نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان به اتفاق معاونین با محمدرضا احمدی سنگری؛ نماینده خدوم مردم شهرستان رشت دیدار کرد و طی این دیدار محمدرضا احمدی با طرح لزوم تخصیص اراضی صنعتی برای جذب سرمایه گذاران ،اظهار داشت: “شهرکهای صنعتی” نسبت به “شهر صنعتی” بزرگ رشت وضعیت مناسب تری دارند واقعا وضعیت زیرساختی شهر صنعتی رشت، اصلا شایسته و زیبنده صنایع شاخص مستقر در آن نیست. نماینده مردم شهرستان رشت با تشبیه شهرصنعتی رشت به شهر بمباران شده شیخ نجار سوریه، تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت زیرساختی شهرصنعتی رشت در اولویت باشد، وقتی شهر صنعتی لاکان رشت ظاهر جذابی برای سرمایه گذاری ندارد یقیناً فضای لازم برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم به شعارسال جامعه عمل بپوشانیم باید از اشتغال آفرینان حمایت کنیم، عنوان کرد: باید امور صنعتگران و تجار تسهیل گردد تا انگیزه برای کارآفرینی و سرمایه گذاری ایجاد شود. برخی از صنعتگران مشکل تامین اجتماعی دارند مثل شرکت ایران برک؛ که درصدد هستم برایشان بخشودگی جریمه را اخذ کنم. دکتر احمدی سنگری؛ مساحت ۸۵ هکتاری زمین شرکت صنایع پوشش را برای ایجاد شهرک و مجتمع نساجی بزرگ مناسب دانست و گفت: اغلب صنایع کوچک را می توان در اراضی این شرکت جانمایی کرد تا بتوانیم بعنوان یک مرکز بزرگ نساجی شمال کشور از آن بهره مند شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به بازار اشاره و تصریح کرد: استمرار نظارت بر بازار جهت جلوگیری از فشار ناشی از مردمی سازی یارانه ها لازم و ضروریست و البته برخی از صنایع در پرداخت حقوق کارگران کوتاهی دارند و برخی مشکل مالیاتی نیز دارند که مسائل صنایع مشکل دار را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.”نباید ظرفیت های صنعتی مورد بی‌مهری قرار گیرد”/ شعار سال؛ مختص اداره کل صمت نیست.

در ادامه مدیرکل صمت گیلان از نگاه تیزبینانه و موشکافانه نماینده مردم شریف شهرستان رشت نسبت به مسائل تولیدی و تجاری تشکر کرد و گفت: عدم نگاه توسعه صنعتی در گذشته که یکی از چالش های جدی در حوزه صنعت است ؛ بی توجهی به صنعت است .هرچند ثقل کشاورزی در استان حاکم است ولی نباید ظرفیت های صنعتی موجود گیلان، مورد بی‌مهری قرار گیرد.

تیمور پورحیدری در دیدار با محمدرضا احمدی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از کمبود زمین صنعتی جدید در استان سخن گفت و عنوان کرد: بحث کمبود اراضی صنعتی با دعوت از معاون وزیر صمت جناب آقای رسولیان به استان و طی سفر ایشان مطرح گردید و مقرر شده پس از شناسایی اراضی مستعد، نسبت به تملک اراضی جدید صنعتی اقدام شود و به شدت پیگیر این موضوع هستیم.

وی با توجه به گلایه نماینده پرتلاش شهرستان رشت نسبت به وضعیت شهرصنعتی، اظهار داشت: شهر صنعتی به صورت هیئت امنایی مدیریت می شود و قبول داریم راههای مواصلاتی زیرساختی برای خدمات دهی به شهر صنعتی واقعا برازنده صنایع شاخص و صاحب‌نام مستقر در در آن نیست و بارها این موضوع پیگیری شده است و حتی از استانداری نیز پیگیر رفع مشکلات مرتبط با شهرصنعتی رشت هستند.

پورحیدری با بیان برخی از اقدامات مغایر تولید ازجمله جریمه تامین اجتماعی،تصریح کرد: واقعا زجر دهنده است که جریمه را روی جریمه در تامین اجتماعی و برخی از بانکها محاسبه می کنند . وی با تشریح اینکه شعار سال تعیین شده توسط مقام معظم رهبری مختص اداره کل صمت نیست، تاکید کرد: این شعاربرای همه ارکان نظام است و فقط برای اداره کل صمت نیست همه دستگاه ها باید به صورت جهادی وارد عمل شوند اما متاسفانه مقررات و آیین نامه های دستگاه ملی به مدیران استانی اجازه همراهی و مساعدت نمی دهد و حتی مدیران برخی از دستگاه ها در راستای حمایت از تولید؛ نمی توانند به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به خوبی عمل کنند. دکتر تیمور پورحیدری هشدار داد: بنده معتقدم که بخشی نگری و رویکرد جزیره‌ای سایر دستگاه های مرتبط و متصل به تولید تا دو سال دیگر صنعت را به فنا محکوم خواهد کرد. مگر میشود یک دستگاه فقط به فکر خود باشد و فرآیند آن در راستای تولید نباشد ولی توسعه تولید و اشتغال در استان حاصل شود. متولی تولید و تجارت استان خاطر نشان کرد: برخی ازآئین نامه ها و روش های بانکها در اخذ معوقات واقعاً ضد تولید است به صورت مصداقی؛ تعطیل شدن ده ساله ها شرکت ایحاگستر با تمام امکانات و تجهیزات مدرن یک فاجعه است.

مدیرکل صمت گیلان با ابراز نگرانی صراحتا گفت: اگر با همین روال و رویکرد برخی از دستگاهها نظیر؛ بانک، بیمه و مالیات به جلو برویم همین میزان تولید و اشتغال موجود در صنعت و تجارت دچار رکود و خسران خواهد شد و در خصوص کارخانه پوشش واقعاً جا دارد از دغدغه مندی و پیگیری های مکرر حضرت حاج آقای فلاحتی نماینده دلسوز ولی فقیه در استان تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: هر چند بنده و همکارانم شبانه روز تلاش خواهیم کرد ولی به قول معروف یک دست صدا ندارد، خواهش میکنیم از جنابعالی و سایر نمایندگان پرتلاش استان تا سر حد توان کمک داشته باشید تا با حفظ اشتغال موجود، به توسعه پایدار برسیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=26017

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: