اخذ و نصب شناسه کالا برای لوازم التحریر الزامی شد


باز باران خبر/ فرهاد دلق پوش از الزام دریافت و نصب شناسه کالا برای نوشت افزار خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا کلیه صنوف مرتبط به نوشت افزار و ملزومات اداری؛ حسب دستور العمل ابلاغی جدید از طرف قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی مکلف به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی لوازم التحریر، نوشت افزار و ملزومات اداری هستند.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ رئیس سازمان صمت گیلان ابلاغ این دستورالعمل را به استناد ماده ۳۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی دانست و اظهار داشت: بنابراین تمامی متقاضیان این اقلام از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ۶ آذر سال جاری باید جهت ثبت نام، احراز صلاحیت و انجام عملیات شناسه کالا به” سامانه جامع تجارت” مراجعه کنند. همچنین از زمان ابلاغ این دستورالعمل، ثبت آمار تولید مربوط به استفاده از شناسه کالا خواهد بود.

وی اهداف اصلی این دستورالعمل را ارائه ساختار شناسه کالا، ارایه راهکار ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا، تعریف فرآیند اجرایی و تعیین اولویت‌ها برشمرد و اضافه نمود: بر این اساس تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالا‌های مشمول، ملزم به ثبت شناسنامه و اخذ شناسه کالا برای کلیه سطوح محصول تا پایان زنجیره فروش ملزم به نصب شناسه کالا تا کوچک‌ترین سطح بسته بندی کالا‌های خود هستند.

دکتر دلق پوش تصریح کرد: تکمیل شناسنامه کالا و دریافت شناسه باید به ازای هر قلم (نوع) کالای تولید شده داخلی، توسط تولید کننده و هر قلم (نوع) کالای وارداتی توسط واردکننده، برای اولین سری تولید یا واردات بعد از الزام شناسه بر اساس اولویت‌ها و زمان بندی‌های ارائه شده، انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این ابلاغیه، گمرک؛ نسبت به دریافت و ثبت گواهی‌ها و شماره شناسه کالا از سامانه جامع تجارت به استناد ماده ۸ آیین نامه ملزم شده است و دستورالعمل صادره شامل کالا‌هایی است که بعد از الزام شناسه کالا؛ تولید یا وارد می‌شوند، لذا تعیین تکلیف کالا‌های موجود در کشور و ترخیص سفارشات قبل از الزام، به ترتیب مشمول ماده ۷ آیین‌نامه و ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات خواهند بود.

رئیس سازمان صمت گیلان این اقدام را حمایت از تولید داخل و ساماندهی بازار نوشت افزار و ملزومات اداری دانست و عنوان کرد: در این راستا معاونت نظارت و بازرسی سازمان برنامه نظارتی خود را تنظیم خواهد نمود و در جهت حسن انجام دستورالعمل در رابطه با کالاهای مشمول با متخلفان برخورد خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22007

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: