تحقق تعهدات اشتغالزایی دستگاههای اجرایی گیلان نیازمند جدیت بیشتری است

باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان گفت: تحقق تعهدات اشتغال زایی دستگاههای اجرایی استان نیازمند پیگیری و جدیت بیشتری است.

به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان املش افزود: از مجموع ۲۱هزار شغل پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۰ توسط دستگاههای اجرایی در استان حدود نیمی از انها تحقق یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به سهم بالای تسهیلات اشتعالزایی از منابع مختلف بویژه نهادهای حمایتی که بیش از ۱۰هزلر نفر آنها باید توسط کمیته امداد انجام شود، فرصت چندانی برای این تعهدات تا پایان سال  جاری نمانده است.

وی اضافه کرد: از منابع مختلف بالغ بر ۴۰۰میلیلرد تومان تسهیلات اشتعالزایی در قالب مشاغل خانگی، تبصره ۱۶ و غیره با بهره کم به استان گیلان علاوه بر تسهیلات دیگر از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال و رونق تولید به گیلان اختصاص یافته که باید در زمان باقیمانده با همکاری بانک های عامل و دستگاههای اجرایی جذب شود.وی تاکید کرد: هرگونه دیر کرد در زمان پرداخت تسهیلات با توجه به شرایط اقتصادی کشور موجب کندی در روند ایجاد فرصت های کسب و کار و نگرانی در اشتغال افراد جامعه می شود.

مدیر کل هماهنگی امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به پرداخت بیش از ۱۳میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات توسعه پایدار روستایی به شهرستان املش از سال ۹۷تاکنون افزود: در این زمینه ایجاد حدود ۵۰۰ شغل  تعهد شده بود که باید توسط وام گیرندگان  اجرایی و مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه ثبت شود.

رنجکش به اختصاص بیش از ۱۲میلیاردو ۷۰۰میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۶ برای اشتغال افراد تحت پوشش  نهادهای حمایتی در املش دوسال جاری اشاره و گفت: تاکنون کمتر از ۵۰درصد این تسهیلات پرداخت شده است که وضعیت خوبی نیست و باید هرچه سریعتر جذب شود.

وی همچنین به تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی شهرستان املش به میزان ۶۱۶نفر در سال جاری اشاره و  ادامه داد : این اشتعال هم کمتر از نیمی از ان تحقق یافته است.

دکتر رنجکش با تاکید بر خروج واحدهای تملک شده توسط بانک ها و فعال سازی واحدهای غیر فعال و راکد اظهار داشت: دو واحد تملک شده توسط بانک ها در املش و ۵۸واحد غیر فعال در این شهرستان وجود دارد که باید به رونق تولید برگردند.

وی خواستار همکاری دستگاههای اجرایی و بانک ها با محوریت و نظارت فرمانداری املش در جذب اعتبارات اشتغال زایی و تسریع در روند بررسی پرونده ها و تسهیلگری در این زمینه و تعیین تکلیف پرونده های تکمیلی تا دو هفته اینده شد.

فرماندار املش در این جلسه که جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های استان و املش حضور داشتند ضمن تشکر از مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری در پیگیری روند پرداخت تسهیلات در این شهرستان خواستار همکاری های لازم در این زمینه شد. بازدید از یک طرح اشتغال زایی کمیته امداد املش در زمینه تولید پوشاک از جمله برنامه های دیگر مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان و هیات همراه بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21988

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: