امروزه رمز موفقیت در عرصه اقتصادی حمایت از صنایع دانش بنیان در قالب صنایع کوچک است

باز باران خبر/ فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان طی گزارشی با واحدخبر صدا و سیمای مرکز گیلان  به بیان سهم واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان در بازار داخلی و حتی خارجی پرداخت و گفت : به طور کلی ۹۰ % صنایع و تولیدات ما شامل تولیدات واحدهای صنایع کوچک و متوسط مستقر در استان می باشد و این محصولات هم در بازار های داخلی و هم با توجه به صادرات محور بودن واحدهای پیشرو در صنایع غذایی، تبدیلی، شیمیایی، سلولزی و نساجی دارای بازار صادراتی خارج از کشور نیز هستند.

به گزارش باز باران خبر؛ سعیدی کیا از پرداخت مشوق های واحدهای صنعتی کوچک خبر داد و گفت: مشوقهای متعددی در واگذاری، دریافت حداقل پیش پرداخت، تقسیط بلند مدت و تسهیل استقرار واحدهای دانش بنیان، صدور ضمانت نامه بانکی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال برای هر متقاضی وجود دارد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در ادامه افزود : ایجاد شرایط و امکانات لازم برای ساماندهی بنگاههای تحت پوشش به ویژه اصناف دارای اولویت در شهرکها و نواحی صنعتی

   – حمایت از واحدهای صنعت و صنفی در راستای توسعه صادرات کالاها و خدمات از طریق صندوق ضمانت صادرات

   – حمایت از توسعه و نوین سازی شبکه های توزیع

   – حمایت از اتحادیه ها و اتحادیه های صادراتی

   – حمایت از ایجاد و حمایت شرکتهای مدیریت صادرات

  –  حمایت از شکل گیری و توسعه برندهای ایرانی

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در بیان اینکه آیا مشکل اصلی اکثر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی علاوه بر تقاضا در بازار، مشکل نقدینگی است یا خیر گفت : بسیاری از فعالان اقتصادی براین باورند که تولیدکنندگان با دریافت تسهیلات متحمل هزینه‌های سرسام‌آوری می‌شوند که توجیه اقتصادی ندارد ومنافع تولید‌کننده را تأمین نمی‌کند .

وی در ادامه افزود : در بازار و دنیای امروز طبیعی است که واحد صنعتی باید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر تولید نماید . صرف دریافت تسهیلات گره گشای مشکل صنعت ما نیست لذا بخش بازرگانی و مدیریت فروش می بایست یکی از ارکان اصلی واحدهای صنعتی باشد.

سعیدی کیا افزود : برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مدیران ، کارشناسان و کارگران واحدهای صنعتی در خصوص روشهای نوین بازاریابی ، تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه شامل عضویت واحدهای صنعتی در بورس و فرابورس و مشارکت بنیاد برکت ، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به جهت تامین منابع مالی غیر بانکی از مجموعه اقدامات صنایع کوچک می باشد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : حمایت وخرید کالای ایرانی مستلزم ایجاد اعتماد درمشتری است که با بهبود و ارتقای کیفیت کالا میسر می شود. ازطرفی برخی تولیدکنندگان اذعان دارند که ارتقای کیفیت برایشان هزینه بره. حمایت از صنایع دانش بنیان به ویژه در قالب صنایع کوچک، امروز رمز موفقیت در عرصه اقتصادی است.

سعیدی کیا در ادامه افزود : در صورتیکه شرکت های تولیدی شرایط مستعد دانش بنیان شدن را داشته باشند شرکت شهرکهای صنعتی جهت کمک به اخذ گواهی دانش بنیان با پرداخت کمک هزینه به مشاورین  ذیصلاح به این فرایند کمک کرده و .بعد از ثبت و دریافت گواهی دانش بنیان شرکت شهرکهای صنتعتی با معرفی واحد به صندوق شکوفایی و نوآوری از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار خواهدند شد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، در خصوص اینکه یکی ازپیش نیازهای توجیه پذیربودن فعالیت صنایع، دردسترس بودن مواد اولیه است. با توجه به اینکه گیلان استانی کشاورزی است چقدر تلاش شده و یا می شود که صنایعی در استان پا بگیرند که مواد اولیه ان در این استان موجود است؟ در جهت توسعه ، توسعه مکان محور  بر روی تولیدات سازگار و همگن با اقلیم مانند چای ، زیتون ، شالیکوبی و شیلات به تعریف خوشه های صنعتی کسب و کار پرداختیم که در راستای تحقق خوشه های صنعتی زنجیره ارزش تولید  این محصولات استراتژیک از ابتدای کاشت و صادرات بررسی برنامه ریزی می شود. از آنجا که آموزش به کشاورزان در جهت کاشت علمی محصولات تا ارتقاء تکنولوژی در واحد صنعتی مرتبط با محصولات در جهت کیفیت بهتر محصولات و در نهایت کمک به صنایع بسته بندی و حتی توسعه صادرات این محصولات در صنایع کوچک صورت می پذیرد.

سعیدی کیا در خصوص برنامه شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در هدفمندسازی تولید با نگرش توسعه صادرات غیر نفتی. برای بازاریابی محصولات و تولیدات صنایع کوچک گیلان در کشورهای حاشیه خزر، گفت: همانطور که مستحضرید دولت مکلف به کاهش اتکا به در آمدهای ناپایدار نفت و مشتقات آن می باشد و در جهت توسعه پایدار و متعادل ما باید از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های تولید و صنایع کشاورزی بهرمند شویم به طور مثال ما با ایجاد کنسرسیوم صادراتی و حمایت از ذینفعان این کنسرسیوها در قالب اعزام هیت های تجاری ، شرکت در نمایشگاه های خارجی ، میزبانی هیت های تجاری و بازاریابی واحدهای صنعتی عضو کنسرسیوم های صادراتی کمک های لازم صورت می پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص فعالیت اقتصادی غیرصنعتی از جمله پرورش آبزیان، طیور و کشاورزی و کشت و صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی گفت : ما در شرکت شهرکها متولی استقرار صنایع مختلف از جمله صنایع بسته بندی و تبدیلی کشاورزی هستیم با این توضیح شرکت شهرکهای صنعتی از فعالیت های کشاورزی غافل نبوده و در قالب برنامه های حمایتی توسعه خوشه های کسب و کار نظیر زیتون چای و شالیکوبی و شیلات که از ظرفیت های استان ماست حمایت های لازم صورت پذیرفته و می پذیرد.

وی در پایان در خصوص حمایت از کالای ایرانی گفت : به نظر بنده مهمترین کاری که باید شروع کنیم ارتقا کیفیت محصول و خدمات است مطابق فرمایش مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی باید صورت پذیرد نه فقط خرید کالای ایرانی ، زمانی که حمایت لازم از ارتقا کیفیت محصولات صنعتی صورت پذیرد خود به خود خرید کالای ایرانی هم مورد توجه هم وطنان عزیز واقع خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20997

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: