صنایع کوچک گیلان؛ قدرت خرید دیزل ژنراتور را ندارند

باز باران خبر/ فرهاد دلق پوش در نشست بررسی چالش‌های قطع برق صنایع گیلان که با حضور مدیران شرکت تولید و توزیع برق و برخی از راستای تشکل های بخش خصوصی و صاحبان صنایع تشکیل شد گفت: صنایع کوچک و متوسط گیلان قادر به خرید و نصب دیزل ژنراتور برای ادامه تولید نیستند و از قطع برق صدمات فراوانی دیده اند.
به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی صمت گیلان؛ رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد صنایع مستقر در گیلان اغلب در رده بندی صنایع کوچک و متوسط قرار دارند اظهارداشت: آستانه مقاومت صنایع بی نهایت نیست. مدیران برق برای صنایع گیلان چاره اندیشی بهتری اتخاذ کنند هرچند برخی از امور خارج از ید اختیار باشد ولی توقع صنایع برای رعایت حقوق مصرف کننده، جلوگیری از بی نظمی زمان قطع برق است.
وی پس از شنیدن ارائه نقطه نظرات و گلایه مندی های صاحبان صنایع گیلان تاکید کرد: مطالبات صنایع به حق است و مدیران برق در صورت امکان به جای قطع چند ساعت هر روز برق به قطع یک روز کامل در هفته اقدام کنند تا صنعتگر بهتر بتواند شرایط فعالیت خود را برنامه ریزی کرده و شیفت کار و تعطیلی نیروی انسانی را معین نماید.
دکتردلق پوش با بیان اینکه باید از سهم مصرف برق صنایع در ضرایب محاسباتی با تعصب دفاع شود، تصریح کرد: ما جز استان‌های تولیدکننده برق هستیم بر همین اساس انتظار این است که قطعی برق کمتری برای استان در نظر گرفته شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: ضرر فقط تولید نیست؛ چون در قطعی برق و نوسانات ناشی از آن بسیاری از بردهای دستگاه های PLC و سیستم های الکترونیکی و الکتروموتورهای ماشین آلات صنعتی به طور کلی آسیب می بیند و در شرایط تحریم، امکان تهیه و جایگزینی آنها بسیار دشوار و زمانبر است.
همچنان صادرات برق ادامه دارد!
در ادامه نشست؛ هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون در سطح کلان کشور در حمایت از تولید، بیشتر شعار شنیده ایم ولی عملاً توجه به این موضوع ندارند گفت: در سیستم مبادلات تجاری قانون بر این است اگر محصولی برای تامین نیاز داخلی لازم باشد از صادرات آن ممانعت می شود آیا این قانون در صنعت برق، برای حمایت از تولید و اولویت پاسخ به نیاز داخلی وجود ندارد؟ که همچنان صادرات برق در این وضعیت بحرانی ادامه دارد!
فرهمندپور علی رئیس خانه صنعت معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست به دفاع از صنایع پرداخت و گفت: در این شرایط بحرانی و تعطیلی های گاه و بیگاه به دلیل قطعی برق؛ کارگر، حقوق خود را سر ماه می خواهد و سفارش دهنده محصول نیز توقع تحویل سفارش خود را از صنعتگر دارد چه کسی میخواهد این هزینه‌ها را جبران نماید؟
پورعلی از چالش‌های پیاپی به وجود آمده در صنعت، گلایه مندی خود را ابراز نمود و تصریح کرد: صنعتگر ایرانی چگونه می تواند در این آشفتگی و بی برنامگی با تولیدکننده اروپایی و خارجی رقابت نماید و توقع هم بر این است که چرا آنها توانایی رقابت بیشتری نسبت به صنعتگر ایرانی دارند آیا واقعاً شرایط تولید مهیا است؟
انتظارات صنایع گیلان بحق است
در پایان نشست محمد اسماعیل هنرمند، مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان نیز انتظارات صنایع را به حق توصیف کرد و گفت؛ شرایط بحرانی است و نمی‌شود در این شرایط برنامه منسجم و مدونی داشته باشیم بطوری که گاهاً از تهران برای برخی از قطعی ها راساً اقدام می‌شود.
هنرمند؛ وزن صنایع گیلان در قطعی های برق را پایین عنوان کرد و اظهار داشت: به طور کلی وزن قطعی برق صنایع بیشتر از ۱۰۰ مگاوات نیست اما با این وجود تمام پیشنهادات صنعتگران برای کاهش آسیب ها بررسی خواهد شد.
گفتنی است؛ مقرر شد طی کمیته ی متشکل از تشکل‌های بخش خصوصی و مدیران شهرک‌های صنعتی مجدداً برای بررسی و تدوین برنامه‌ای برای رعایت وضعیت صنعتگران تشکیل گردد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20575

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: