صادرات ۱۰۲ میلیون دلاری طی دوماه در گیلان /۹۳۸ مورد ثبت سفارش کالا در دوماه اخیر

باز باران خبر/ فرهاد دلق پوش در دومین جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان با توجه به ظرفیتهای بالقوه استان بیان داشت؛ ظرفیتهایی بسیاری برای توسعه صادراتی گیلان وجود دارد که بایستی با مدیریت و برنامه ریزی همه مدیران ذیربط با توجه به زیرساخت های موجود حرکت کرد و گامهای موثرتری برداشت.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛رئیس سازمان صمت گیلان توسعه صادرات در شرایط تحریمی را حائز اهمیت دانست و گفت : حمایت بیشتر از بخش خصوصی و مشوق های صادراتی برای فعالان این عرصه می تواند گیلان را به جایگاه ویژه و مأمن خوبی برای سرمایه گذاران تبدیل نماید.

دکتر دلق پوش همچنین به میزان صادرات دو ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: میزان صادرات غیرنفتی در گیلان در این دو ماه به بیش از ۱۰۲ میلیون دلار می رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است که  از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس این صادرات انجام شده است. 

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان؛ از سرعت و کثرت ثبت سفارشات در گیلان سخن گفت و ادامه داد: در دوماه ابتدای سال جاری ۹۳۸ مورد ثبت سفارش برای مبادلات کالا انجام شده که به لحاظ رتبه کشوری طی دوماهه امسال در رتبه دهم قرار داریم.

رئیس سازمان صمت گیلان میزان صدور کارت بازرگانی جدید در دوماه اول سال را ۲۰ فقره اعلام کرد و عنوان کرد: در این مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳ کارت صادر شده بود با رشد ۵۴ درصدی مواجه ایم، البته با رصد و پایش مداوم امور تجاری توسط کارگروه ۲۵ فقره کارت بازرگانی در این مدت تمدید و ۲ مورد نیز ابطال شده است.

وی در پایان به نقش صنایع دستی و گردشگری در حوزه صادرات غیرنفتی اشاره کرد و اظهار داشت؛ محصولات بومی و صنایع دستی خوبی جهت صادرات غیرنفتی داریم بطوری که حدود ۴۰۰ نوع صنایع دستی در گیلان به ثبت رسیده است که اگر تجاری سازی مناسبی در این بخش انجام دهیم می توانیم با صادرات آن درآمد زایی و ارزآوری خوبی هم برای استان داشته باشیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=20283

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: