میدان سیاست در ایران سیال تر و پیچیده تر از آن است که بتوان پیشاپیش و با قطعیت نسخه پیچید!

◼ اصلاح طلبان، اصول گرایان و اعتدالیون هرقدر متحدتر و منسجم تر باشند، احتمال پیروزی بر افراط گرایی بیشتر است

باز باران خبر- سرویس سیاسی: مهندس علی صوفی استاندار اسبق گیلان و دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات جدیدا طی مصاحبه ای اظهار داشت: حزب اعتدال می تواند از نامزد اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت کند اما ما از نامزد اعتدال حمایت نمی کنیم! وی در مصاحبه با نامه نیوز گفت: ایرادی ندارد که جبهه اصلاحات ایران نامزدی رامعرفی کند و حزب اعتدال و توسعه نیز از همین نامزد حمایت کند اما بر عکسش اتفاق نمی افتد که حزب اعتدال و توسعه نامزدی معرفی کند و اصلاح طلبان از نامزد آنها حمایت کنند!

بنابر این گزارش و در پی اظهارت مهندس صوفی در خصوص حمایت از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۴۰۰ دبیرحزب اعتدال و توسعه گیلان در پاسخ به این اظهارات گفت: مهندس صوفی ازچهره های مبرز گیلان درسطح ملی لوده و بنده افتخار همکاری با ایشان را در دوره استانداریشان در استان را داشتم.
دکتر کیوان محمدی افزود: آقای صوفی برای استان زحمات زیادی کشیده اند که همواره باید قدردان زحمات و تلاش هایشان باشیم، ولی در خصوص موضع انتخاباتی اخیرشان باید قدری تامل کرد.
وی اضافه کرد: ابتدا باید عرض کنم که حزب اعتدال علیرغم ارزیابی های فراوان خود هنوز به موضع قطعی در خصوص معرفی فردی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کشورمان نرسیده و مطمئنا در موقع مناسب توسط مسئولان ارشد اعلام نظر خواهدشد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان با بیان اینکه صرفا از موضع شخصی و بر اساس بیش از بیست سال آموزه های اعتدالی می توانم بگویم که در هر شرایطی باید در انتخابات حضور داشته باشیم گفت: همه ما وظیفه داریم در برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات تلاش کنیم و در وهله دوم در هر انتخابا ت بیش از منافع حزبی وجبهه ای بر مبنا و محور منافع و امنیت ملی و صلاح کشور و ملت عمل خواهیم کرد.
وی یاد آور شد: کاندیدای اصلح چه از عقلای اصلاح طلبان یا اصولگرایان باشد فرقی نخواهد داشت، البته ناگفته پیداست که در شرایط مساوی اعضای حزب و اعتدال گرایان و میانه روها مرجح هستند امادر خصوص نظر جناب صوفی باید عرض کنم که تاریخ تقریبا بیست سال اخیر نظر ایشان را تائید نمی کند!
دکتر محمدی خاطر نشان کرد: درانتخابات سال ۱۳۸۴ ایشان، دوستان و هم فکرانشان با حزب اعتدال و میانه روها همراه نشدند و البته بعد ازیک دهه عده زیادی صادقانه و متواضعانه اشتباه خود را پذیرفتند و خوشبختانه در سال ۱۳۹۲ باتجربه از انتخابات گذشته در آخرین لحظات اشتباه خود را تکرار نکردند و با پیوستن به مردم و رای به کاندیدای حزب اعتدال و توسعه در پیروزی دکتر روحانی نقش موثری داشتند؛ خدا را چه دیدید شاید بار دیگر کاندیدای اعتدالیون ازجانب قاطبه اصلاح طلبان و ملت مورد توجه قرار گیرد؛ مهندس صوفی که نماینده همه اصلاح طلبان نیستند!
وی در خاتمه تاکید کرد: درهرحال باید بپذیریم میدان سیاست درایران سیال تر و پیچیده تر از آن است که بتوان پیشاپیش و با قطعیت
نسخه پیچید، ولی به نظر می رسد که اصلاح طلبان ،اصول گرایان و اعتدالیون هرقدر متحدتر و منسجم تر باشند، احتمال پیروزی بر افراط گرایی بیشتر است و نباید با مواضعی که موجب تفرقه و چند دستگی می شود احتمال پیروزی عقلانیت رادر مقابل افراط کاهش دهیم و مردم خسته را نا امید کنیم؛ بیش ازچهل سال از انقلاب می گذرد و امروز باید به آن درجه از تجربه، فهم و دانش سیاسی رسیده باشیم که جبهه مقابل مااصلاح طلبان، اصول گرایان یا اعتدالیون و میانه روها نیستند، افراطی گری، جمود و تنگ نظری مهم ترین تهدید برای کشور، ملت، نظام و انقلاب است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18799

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: