بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شهرستان رودسر پرداخت شد

باز باران‌خبر/ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی با هدف حمایت از کسب و کار و اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان رودسر پرداخت شد ه است.
دکتر یونس رنجکش در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رودسر افزود: حدود ۲۰میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به وام های کم بهره حمایتی اشتغال پایدار روستایی بوده است که از سال ۹۷ پرداخت شده است.
به گفته وی، مابقی تسهیلات پرداختی در قالب وام های حمایتی رونق کسب و کارها در دوران کرونا و تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در سال ۹۹ برای اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری ها برای جامعه هدف این نهادها بوده است.

وی اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات کرونا و نهادهای حمایتی با توجه به پیگیری ها و همکاری های دستگاههای اجرایی و بانک گیلان از استان های پیشتاز در کشور با جذب اعتبارات بوده است.
وی ادامه داد: در شهرستان رودسر نیز با توجه به هدف گذاری های دستگاههای اجرایی در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی اقدامات خوبی انجام و اهداف برنامه در سال جاری تحقق یافته است.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از طرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به ضرورت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد و خروج واحدها از تملک بانک ها گفت: احیای این واحدها از اولویت های استان است و در شهرستان رودسر هم اکنون بیش از ۱۰۰واحد نیمه فعال و راکد و شش واحد در تملک بانک ها وجود دارد که باید به فعالیت مجدد برگردند.
وی افزود: راهکارهای قانونی بازگشت این واحدها به رونق تولید وجود دارد و پشتیبانی های لازم در این خصوص از طریق استانداری گیلان انجام می گیرد.
رنجکش اجرای تفاهم نامه همکاری استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثار گران و ستاد اجرایی فرمان امام کشور از جمله فرصت هایی عنوان کرد که می تواند در رفع مشکلات استان حایز اهمیت بوده و از فرماندار آن خواست با توجه به تفاهم نامه امضا شده توسط استاندار گیلان با روسای این سازمان های ملی پیگیر اهداف پیش بینی شده با توجه به برش های شهرستانی آن باشند.
وی تلاش و همکاری های بین دستگاهی و تعامل بانک ها را از مهمترین عامل در رفع مشکلات و تسریع در فرایند اثر بخشی برنامه ها عنوان و خواستار همراهی های بیشتر در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران شد.
در این جلسه که فرماندار رودسر و جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران حضور داشتند ضمن بررسی عملکرد پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی مشکلات چند طرح سرمایه گذاری بررسی و راهنمایی و تصمیمات لازم اتخاد شد.
بازدید از یک طرح اشتعالزایی کمیته امداد شهرستان رودسر از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ایجاد اشتغال برای چهار نفر در راستای تولید نان محلی از دیگر برنامه ها بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=18794

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: