نگران افزایش بار بیماری کرونا با ورود مسافر هستیم

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: نگرانی ما از فصل تابستان بعد از برگزاری کنکور و فرصت بیشتر خانواده ها و افزایش مسافرت هاست که با ورود مسافران و شلوغی گیلان بار بیماری کووید ۱۹ افزایش یابد.

به گزارش باز باران خبر؛ دکتر ارسلان سالاری روز پنجشنبه در حاشیه راه اندازی اولین دستگاه رادیوتراپی شتاب دهنده خطی با انرژی بالا در بخش دولتی گیلان در بیمارستان رازی رشت در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت شیوع کرونا در استان افزود: متاسفانه شاهد افزایش نسبی بیماری کرونا در تعدادی از استان های کشور هستیم، بسیاری مواقع نیز برخی از هموطنان به دلیل برخورداری از بیماری های زمینه ای و مشکلات دیگر در بیمارستان ها جانشان را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه گیلان نیز جز اولین استان ها بود که با شدت و بار زیاد بیماری درگیر شد، اظهار داشت: هم اکنون در بیمارستان های رشت و سایر شهرستان ها به طور میانگین بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار بستری داریم ضمن اینکه میانگین روزانه حدود ۵۰ بیمار در این مراکز پذیرش می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به عادی انگاری بیماری کرونا در جامعه خاطر نشان کرد: علاوه بر مسافرت ها، افرادی که پیش از این برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا احتیاط می کردند و در منزل می ماندند امروز نسبت به ادامه پیشگیری ها آن طور که باید توجه ندارند.

وی با تاکید بر حساسیت مردم نسبت به این بیماری اظهار داشت: عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا خطرناک است همه باید نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها با آب و صابون یا مایع دستشویی اهتمام جدی داشته باشند.

سالاری با اشاره به برگزاری مراسم های عزا و عروسی خاطر نشان کرد: شاهد برگزاری برخی اردوها، مراسم عزا و عروسی بدون رعایت اصول بهداشتی هستیم، اگر قرار است تا این مراسم ها برگزار شود باید تمهیداتی اندیشیده شود تا به طور جدی توصیه های بهداشتی در آنها رعایت گردد و شاهد افزایش بار بیماری در استان نباشیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=11125

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: