ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های نماز جمعه و جذب جوانان و نخبگان از جمله اقدامات این نهاد است

نشست خبری مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان به مناسبت چهلمین سال اقامه نماز جمعه کشور صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان در دفتر این شورا برگزار شد. 

به گزارش باز باران خبر؛ حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با بیان اینکه برپایی نماز جمعه از تاکیدات بنیانگذار انقلاب اسلامی است گفت: نماز جمعه بهترین مکان برای بیان مسائل فراموش شده در اسلام است.

عادلی افزود: مقام معظم رهبری نیز در خصوص برپایی نماز جمعه و اهمیت و ضرورت برگزاری آن تاکیدات فراوانی داشته است و ایشان معتقد هستند نماز جمعه دل‌ها را محکم و ایمان را قوی می‌کند و شجاعت اجرا و اقدام به عمل می بخشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه نماز جمعه یک حرکت عبادی، معنوی و سیاسی است که از لغزش، منحرف شدن از مسیر و به زانو در آمدن ملت جلوگیری می‌کند، به تشریح و توضیح برنامه‌های ستاد و کمیته‌های برگزاری چهلمین سال برپایی نماز جمعه  اشاره داشت و گفت: بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده در ستاد ملی شش کمیته و در سطح استان و شهرستان‌ها نیز دو کمیته فرهنگی و تبلیغاتی  و کمیته خبری و رسانه‌ای تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام عادلی درباره وظایف کمیته خبری رسانه‌ای، تصریح کرد: پوشش خبری و ایجاد موج رسانه‌ای درباره اقدامات و برگزاری نمازهای جمعه از جمله وظایف اصحاب رسانه در چهلمین سال برپایی نماز جمعه است.

وی به سیاست‌های برپایی چهلمین سالگرد نماز جمعه نیز اشاره و بیان کرد: معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت و تشریح خدمات و دستاوردهای این نهاد در سطوح ملی، استانی و منطقه‌ای، اصلاح نگرش و تقویت مطالبات مردم از نهاد نماز جمعه، قدرشناسی از تلاش‌های ائمه جمعه، کارگزاران و پیشکسوتان، معرفی برنامه‌ها و اقدامات الگو سازی ائمه جمعه، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات، معرفی و تجلیل از چهره‌های ماندگار نماز جمعه در طول چهل سال انقلاب از جمله سیاست‌های ستاد برگزاری چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه است.

حجت الاسلام عادلی درباره اهداف ستاد گرامیداشت نیز ادامه داد: جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه، ارتقای ظرفیت هدایت گری ملی نهاد نماز جمعه در راستای تحقق گام دوم انقلاب ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های نماز جمعه به ویژه جذب جوانان، نوجوان، نخبگان، گروه‌های مرجع از جمله اقدامات مستمر این نهاد است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به برنامه‌های استان گیلان در این هفته از ادامه این برنامه‌ها تا دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: تشکیل شورای فرهنگ عمومی، شورای اداری استان در استانداری، تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز با صاحب نظران، دیدار نماینده ولی فقیه با خانواده‌های شهدای نمازجمعه، تجلیل از ائمه جمعه سابق، برپایی موکب‌های پذیرایی در جنب مصلی‌ها، نمایشگاه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان در پایان با بیان اینکه در ۳۵ بخش از استان گیلان نماز جمعه برگزار می‌شود درباره پیشرفت فیزیکی مصلاهای شهرستان‌های استان گیلان نیز عنوان کرد: مصلاهای در حال احداث در شهرهای شفت، لنگرود، فومن، سنگر، رضوانشهر و انزلی بین ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مصلای املش نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.

گفتنی است در پایان حجت الااسلام عادلی به سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه ها و سیاست های برپایی بهتر نماز جمعه در مساجد و مصلی ها پاسخ داد.

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=2818

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: