فضای فرهنگی و هنری گیلان با اعتبارات سفر رییس جمهور متحول می‌شود

بازباران خبر/به گزارش ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: اعتبارات مطلوبی برای پروژه های فرهنگی و هنری استان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری در نظر گرفته شده که به طور قطع فضای فرهنگ و هنر گیلان را متحول خواهد کرد.

رضا ثقتی عصر دوشنبه در نشست خبری به منظور تبیین برنامه های فجر افزود: برنامه های فجر گیلان در برش استانی و ملی تعریف شده است که همزمانی جشنواره های فیلم فجر یکی از آنهاست.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار شاهد اکران هم‌زمان جشنواره فیلم فجر در ۲ نقطه از شهر رشت خواهیم بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: ۱۶ فیلم بخش مسابقه این جشنواره در تالار مرکزی رشت و سینما ۲۲ بهمن اکران می شود. 

ثقتی جشنواره نقاشی تجسم فجر را از دیگر برنامه های ملی گیلان در ایام الله دهه فجر برشمرد و اذعان کرد: این جشنواره همزمان با ۱۴ استان کشور به مدت دو هفته در گالری مارلیک برگزار می شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر از ۲۲ تا ۲۶ بهمن در تالار مرکزی اعلام کرد: گروه های موسیقی شاخص استان گیلان در این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند. 

ثقتی در ادامه با تاکید بر فعالیت های مسجد محوری، با بیان اینکه مساجد نقش اثرگذاری در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و هنری دارند  تصریح کرد: ۹۵۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند که پل ارتباطی ما با مردم در مناطق دوردست و محروم هستند.

وی کانون های مساجد را پراکنده ترین حوزه فعالیتی فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و تاکید کرد: جشن انقلاب و شب خاطره در تمامی کانون های مساجد برگزار تا روایتگری از رخدادهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشکلات عمده دولت قبل را افتتاح پروژه ها بدون بهره برداری دانست و تصریح کرد: با اعتبارات سفر رییس جمهور مجتمع آستارا نیز با تخصیص بودجه وارد چرخه فعالیت می شود. 

ثقتی با اشاره به مجتمع فرهنگی سراوان که با بیش از ۱۴ سال قدمت تنها ۶۸ درصد پیشرفت کاری دارد تصریح کرد: در این سفر با اختصاص بودجه از سوی دولت سیزدهم، مجتمع سراوان در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد. 

وی در ادامه پروزه سردار جنگل را که چندین بار مورد افتتاح قرار گرفت را از دیگر پروژه های مصوبات سفر برشمرد و تصریح کرد: این مجتمع برای اهالی تئاتر فضایی تخصصی است که در ماه های آغازین سال ۱۴۰۱ وارد چرخه خدمت رسانی می شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه چندین پروژه هم به دلیل کندی پیشرفت در رده مصوبات سفر قرار نگرفت، ابراز امیدواری کرد این پروژه ها با اعتبارات استانی و وزارتی به بهره برداری برسد. 

وی با اشاره به برگزاری کنگره میرزاکوچک در سال ۱۴۰۱ با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این کنگره در تناسب با جایگاه میرزا کوچک جنگلی با ۱۵ میلیارد بودجه اختصاص یافته،  برگزار می شود تا آغاز گر اتفاقی خوب در حوزه بازشناسی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک باشد. 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=22658

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: