فرهنگ استفاده از وکیل خانواده باید در کشور نهادینه شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه از تشکیل حقوق عامه در گیلان خبر داد و گفت: این کمیسیون صدای مردم خواهد بود.
به گزارش باز باران خبر؛  غلامرضا رشاد صیقلانی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: وکالت نه به عنوان یک شغل و مرر درآمد بلکه به عنوان یک حرفه برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه و ابزاری در جهت تامین یک دادرسی عادلانه و رسیدن به عدالت اجتماعی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه قضاوت و وکالت دو بال فرشته عدالت هستند، افزود: قضاوت بیانگر رسالت واقعی عدالت اجتماعی است که همین امر دلیلی بر ایجاد انگیزه و رویکرد خیل کثیری از علاقه مندان به رشته حقوق می‌شود.
رشاد صیقلانی اضافه کرد: فارغ التحصیلان حقوق به دو رشته وکالت و قضات روی می‌آورند و علاقه مندان این رشته‌ها انسان‌هایی عدالت گرا، آزاد اندیش، نکته‌سنج و دارای روحیه ستیزه جویی برای برخورد با هر گونه فساد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… هستند.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان همچنین ادامه داد: مرکز وکلای قوه قضائیه با هدف عدالت خواهی، ارتقای سطح حقوقی آحاد افراد جامعه، دسترسی خدمات حقوقی به اقشار مختلف جامعه، اصلاح نظام قضائی و وکالتی با برقراری ارتباط با قوای حاکمیتی از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و قوه مقننه در راستای احیای و صیانت در حقوق عامه فعالیت می‌کند.

? لزوم‌ استفاده از وکیل در مراحل مختلف زندگی اجتماعی
وی به اقدامات موثر در بالا بردن آگاهی حقوقی در احاد جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز وکلای قوه قضائیه در سال گذشته به منظور بالا بردن لزوم استفاده از وکیل در مراحل مختلف زندگی اجتماعی به انعقاد تفاهم نامه‌های متعددی از جمله با وزارت آموزش و پرورش، بسیج شرکت‌ها و کارخانه‌ها نموده است که این امور سبب تسهیل در خدمات‌رسانی حقوقی خواهد شد.
رشاد صیقلانی یادآور شد: مرکز وکلای قوه قضائیه در تمامی حوزه‌های قضائی در سطح کشور اقدام به خدمات‌رسانی در واحد معاضدت و ارشاد قضائی کرده است.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان در ادامه از برگزاری آزمون وکلا این مرکز خبر داد و گفت: مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه نهادی بزرگ با در اختیار داشتن وکیل، کارشناس و مشاوران خانواده در راستای تخصص‌های صنفی می‌باشد و جهت تکمیل کادر خود هرساله آزمونی را در هر یک از سه رشته فوق برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالیانه خیل عظیمی از فارغ التحصیلان رشته حقوق به جامعه افزوده می‌شوند دو نهاد مرکز وکلا قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری هرساله اقدام به برگزاری آزمونی جهت پذیرش وکیل در هر یک از این دو نهاد می‌کنند.

? رقابت ۲ هزار و ۸۷۲ داوطلب از استان گیلان در آزمون وکالت امسال
رشاد صیقلانی تصریح کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان همزمان با سایر مراکز وکلای قوه قضاییه در کشور برای دومین بار اقدام به برگزاری آزمون وکالت برای جذب وکیل می‌کند که در سال ۱۳۹۹ برابر با ۸۵هزار نفر در آزمون ثبت نام کردند که از این میزان تعداد ۷۵۰۰ نفر با اخذ حدنصاب قبولی در این آزمون پذیرفته خواهند شد.
وی با بیان اینکه در استان گیلان ۲ هزار و ۸۷۲ داوطلب چهارم مهر در دانشگاه گیلان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت اذعان داشت: برای اولین بار پس از برگزاری آزمون وکالت در همان روز آزمون مشاوران خانواده نیز از ساعت ۱۵ عصر لغایت ۱۸ در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
رشادصیقلانی افزود: اگر هر خانواده در جامعه دارای پزشک و وکیل خانواده باشد، سلامت، جان و مال مردم حفظ می‌شود و مشکلات کمتری در روابط اجتماعی جامعه به وجود خواهد آمد و انشا الله این تفکر در جامعه نهادینه شود و قوای حاکمیتی نیز به فکر به انجام این رسالت مدنی باشند.

? تشکیل کمیسیون حقوق عامه در گیلان
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان در ادامه با بیان اینکه داشتن تخصص و دانش در زمینه حقوقی در اصناف مهم بویژه مجلس که صدای مردم و نمایندگان آنان هستند ضروری است گفت: خوشبختانه کمیسیون حقوق عامه در گیلان تشکیل شده است که در این کمیسیون یکی از نکاتی که مورد بررسی قرار می گیرد مسائل مربوط به جامعه و مشکلات حقوقی همه مردم است.
رشاد صیقلانی خاطر نشان کرد: از میان پرونده های مورد بررسی بیشترین پرونده ها خانوادگی و اختلاف بین زوجین است.
رییس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه گیلان همچنین به نقد سازنده اشاره داشت و تاکید کرد: در جامعه به دنبال حرفهای بی‌ارزشی چون فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام نباید بود؟! خدمت رسانی و قانونمندی در جامعه باید سرلوحه امور باشد.

گزارش: فاطمه لطیفی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=13892

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: