۴۵درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال به حوزه صنعت، معدن و تجارت وابسته است

باز باران خبر/ مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت گفت: بیش از ۱۶ هزار شغل در سال گذشته توسط بخش های مختلف صنعت، معدن ایجاد شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز رشت به مناسبت دهه تولید و تجارت، اظهار داشت: ۴۵درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال به حوزه صنعت، معدن و تجارت وابسته است.

وی با تبریک سالروز اصناف به کلیه فعالان جامعه بزرگ صنفی و بازاریان گیلان و فرارسیدن دهه تولید و تجارت گفت: در طول حیات انقلاب اسلامی، اصناف در خط مقدم خدمات رسانی به مردم شریف استان پیشقدم بوده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه بزرگ اصناف و بازار گیلان؛ بیش از ۱۴۱ هزار پروانه کسب فعال داریم که هم اکنون ۳۳۰ هزار نفر در صنوف مشغول فعالیت هستند.

وی همراهی اصناف در اجرای طرح بزرگ اقتصادی دولت و مردمی سازی یارانه ها و عادلانه نمودن فضای اقتصادی و حذف برخی از رانت ها در اختصاص ارز ترجیحی را تعامل دیگر اصناف در سیاست های اقتصادی دولت برشمرد و اضافه کرد: موضوع درج کد شناسه کالا و کد نقش صنوف و تولید کنندگان در جهت شفاف سازی جریان کالا نیز باهمراهی تولید کنندگان و بازاریان زحمتکش در حال انجام هست.

وی وجود ۳۱۷ اتحادیه در کل استان گیلان و ۱۷۶ شرکت پخش را نقطه اتکای تامین و تنظیم بازار گیلان دانست و گفت: حلقه اتصال بین تولید و مصرف و تکمیل کننده زنجیره، همین اصناف خدوم هستند.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار بافنده در ۳۳ کارگاه قالیبافی مورد حمایت و تحت نظارت در گیلان گفت: در راستای حمایت از صنعت قالیبافی و به جهت ایجاد علاقه و رونق بیشتر در این صنعت روز شنبه سوم تیرماه با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، برای اولین بار جشنواره فرش دستباف را برگزار خواهیم نمود و همچنین پیگیر تاسیس خانه خلاق فرش جهت ساماندهی و هدایت و حمایت بیشتر این هویت اصیل ایرانی و گیلانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار ۴۰۰ نفر اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است ، عنوان نمود: ما برنامه ریزی های لازم را از ابتدای سال با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دغدغه های حضرت آقا در حوزه اقتصادی؛ در راستای تحقق شعار سال انجام دادیم و در حوزه صنعت ما ؛ بیش از یک هزار ۸۹۶ پروانه صنعتی و کارخانه فعال داریم که بیش از ۷۴ هزار نفر اشتغال وضع موجود آنهاست.

وی افزود: درحوزه معدن؛ تعداد ۴۷ معدن دارای پروانه بهره برداری عمدتاً مصالح معدنی هستند و قریب۱۷۰۰ نفر در آنها به طور مستقیم مشغول کار هستند.

وی به تشکیل تیم های ویژه بازرسی از واحد نانوایی به صورت روزانه؛ صبح و عصر در مرکز و سراسر استان اشاره کرد و گفت: درطول این سه ماه از ۳ هزار ۷۶۱ واحد خبازی بازرسی گردیده که منجر به کشف ٩٢۵ پرونده تعزیری به ارزش ۴۵میلیارد تومان گردیده است عمده تخلفات این حوزه کم فروشی و عدم کیفیت نان و بعضا تعطیلی خودسرانه بوده که مورد اعتراض عموم جامعه نیز می باشد.

دکتر پورحیدری رصد و پایش کلیه فعالیت های اقتصادی واحدهای تولیدی، توزیعی از طریق سامانه های نظارتی مانند سامانه جامع تجارت را اقدام دیگر نظارتی هوشمندانه توصیف کرد و گفت: کلیه مراحل چرخه کالا، اعم از تولید، فروش و انبارش از طریق سامانه مذکور کنترل می شود که در این خصوص ٢١ نفر کارشناس سامانه جهت کنترل نظارت سیستمی در سراسر استان پای کار هستند.

وی الزام اخذ “شناسه و کد نقش در سامانه جامع تجارت را شفاف سازی اقتصادی دانست و گفت: از شروع طرح تاکنون بیش از ١٣ میلیارد قلم کالا دارای شناسه کالا تولید شده که مصرف کنندگان می توانند با استفاده از کد رهگیری محصول ، اصالت کالای مصرفی را استعلام نمایند و این موضوع به سهولت به تشخیص کالای تقلبی کمک میکند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31318

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: