۱۶ هزار اشتغال در حوزه صنعت و اصناف گیلان محقق شد

باز باران خبر/ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: به همت کارآفرینان و فعالان سختکوش عرصه تولید و تجارت؛ تعهد اشتغال آفرینی صمت گیلان محقق گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست شورای معاونین این اداره کل از همت والای فعالان عرصه تولید و تجارت در ایجاد اشتغال سخن گفت و عنوان کرد: علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تنش آفرینی های اجتماعی دشمنان در سال گذشته، فضای کسب و کار در بخش صنعتی و صنفی گیلان بی رمق نشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۱ جواز تاسیس و ۱۸۷ پروانه بهره برداری صنعتی در گیلان صادر شده است، گفت: تراز مثبت سرمایه گذاری در حوزه های متنوع صنعتی باعث شده تا زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم در کارخانجات صنعتی فراهم گردد و در سامانه رصد اشتغال کد ملی شاغلین توسط کارفرمایان ثبت شود.

دکتر پورحیدری در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح فعالیت و تکاپوی مناسب صنوف در قالب اقتصاد خرد پرداخت و تصریح کرد: حسب اعلام سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان و همچنین رصد و پایش میدانی فعالیت های صنفی بیش از ۱۲ هزار و ۶۸۹فقره پروانه ای کسب صنفی جدید صادر شده که به صورت مستقیم، این علاقمندان به فعالیتهای صنفی و خدماتی مشغول فعالیت شده اند.

مدیرکل صمت گیلان در پایان اشتغال آفرینی توسط سرمایه گذاران حوزه تولید و تجارت را مایه مباهات و و نیاز ضروری این مرز و بوم دانست و گفت: با تلاش وافر علاقمندان به حوزه های صنفی و صنعتی در مجموع افزون بر ۱۶ هزار شغل برای جوانان گیلانی ایجاد شده که تکلیف و برش استانی ایجاد اشتغال بر اساس تعهدات اداره کل صمت استان ۱۵ هزار نفر بوده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30596

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: