۱۰ هزار شغل در حوزه اقتصاد مقاومتی در گیلان عملیاتی می شود

استاندار گیلان گفت: بیش از ۱۰ هزار شغل با قابلیت اشتغال بالا در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ عملیاتی می شود.

به گزارش باز باران خبر، ارسلان زارع روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان اظهار کرد: امسال ۴۱ پروژه  اقتصاد مقاومتی با سه هزار و  ۳۱۱ شغل تعریف شده است.

وی با اشاره به ۱۲۸پروژه معرفی شده در راستای شعار امسال افزود: ۹۵پروژه از این تعداد قطعی شده و این ۱۲۸ پروژه شش هزار و ۷۶۴ شغل ایجاد می کند.

زارع ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳.۵ درصد است که برای سال جاری بر اساس همین پروژه ها و تبصره های مختلف ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر شاغل می شوند  که از این تعداد سه هزار و ۶۵۵ نفر بدون دریافت تسهیلات از دولت شاغل شده و ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر هم با تسهیلات دولت به شغل دست می یابند.

استاندار همچنین بیان کرد: نرخ بیکاری گیلان بر اساس آمار رسمی دولت در  سال ۹۷ حدود ۱۱.۴ درصد بود که با تلاش های صورت گرفته و فعالیت بخش خصوصی در پایان سال ۹۸ به ۱۰.۳ درصد رسیدیم که ۳ دهم درصد از نرخ کشوری کمتر است .

زارع با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۳.۵ درصدی پروژه های در سال گذشته تاکید کرد: سال گذشته هفت پروژه اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسید که چهار پروژه بیش از ۷۰ درصد و سایر پروژه ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که حداکثر تا هفته دولت بیشتر آن ها به بهره برداری می رسد .

وی با بیان اینکه امسال گیلان برای اجرای پروژه ها به ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد همچنین گفت: در تلاشیم تا پایان سال ۹۹ در سال جهش تولید با اقداماتی که صورت می گیرد نرخ بیکاری استان را تک رقمی کنیم و برای این مهم  از طریق اجرای طرح های نیمه تمام با پیشرفت ۷۰ درصد و واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی و همچنین واگذاری طرح های راکد به بانک ها هدف گذاری شده است .

استاندار گیلان با اشاره به افزایش نوبت کاری واحد های فعال موجود و ایجاد خط جدید تولید برای تحقق شعار امسال افزود: از افتخارات دولت تدبیر و امید این بود که با حجم زیادی از بیکاری و نرخ بالای تورم از آغاز به کار این دولت توانست نرخ تورم را تک رقمی کند ولی بر اساس تحریم های ظالمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی این نرخ دوباره افزایش یافت.

زارع با اشاره به شرایط گیلان در بحران کرونا و تبدیل این استان به یکی از کانون های اصلی این بیماری در کشور پس از شیوع کرونا ادامه داد: متاسفانه همه شهرستان های استان از غرب تا مرکز و شرق و جنوب افراد زیادی درگیر این ویروس شده بودند به نوعی که در دو هفته اول شیوع این ویروس آمار مبتلایان به کرونا در گیلان به دو هزار نفر بستری در بیمارستان ها رسید.

وی با اشاره به همکاری مردم و کمک های خیرین و تلاش کادر درمان در کاهش آمار مبتلایان کرونا در گیلان گفت: استان گیلان در کمتر از ۱۵ روز به تثبیت رسیدیم و از ۱۵ اسفندماه آغاز سیر نزولی بستری ها در بیمارستان و کاهش فوتی ها اتفاق افتاد.

استاندار گیلان در خاتمه یادآور شد: جا دارد از حمایت های دولت بوسیله حذف بسیاری از تشریفات اداری در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا  براساس درخواست استانداری و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکر کنیم .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=10253

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: