گیلان مجری طرح سفیران اجتماعی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: گیلان یکی از پنج استان مجری طرح سفیران اجتماعی بصورت آزمایشی است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با بیان اینکه شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است، افزود: در موقعیتی هستیم که فرهنگ و کانون خانواده موجب تهاجم است و مساجد از ظرفیت‌هایی است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌بایست مورد اهتمام باشد.

وی با بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی برای نخستین بار با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در پنج استان کشور به صورت آزمونه اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این طرح با بهره گیری از نیروهای فعال و توانمند هر منطقه به صورت مشارکتی و مشاوره‌ای اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه، طلاق، اعتیاد، رفتارهای نابهنجار و گرایش به فرهنگ غرب و … را برخی از آسیب‌های اجتماعی جامعه بر شمرد و گفت: شهرستان شفت بعنوان مجری طرح سفیران اجتماعی بصورت پایلوت انتخاب شده است.

فاضلی اضافه کرد: طرح سفیران اجتماعی در شهرستان شفت به صورت پایلوت اجرا می‌شود و بعد از بازدید و دریافت گزارش‌های این طرح، در ١۵ شهرستان دیگر استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مساجد ظرفیت بالایی در نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی دارند و باید تلاش شود کارکردهای مساجد احیا و مخاطب سازی بویژه در نسل نو مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر پیشینه تاریخی و فرهنگی گیلان گفت: این استان دارای آداب و سنن کهن و همچنین بن مایه‌ای معنویست لذا حفظ آداب و رسوم گذشتگان در کنار پیشرفت‌های تکنولوژی امروز بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان اضافه کرد: شهرستان شفت دارای بزرگان و عالمان فرهیخته است و پایلوت قرار دادن این شهرستان برای اجرای طرح سفیران اجتماعی تصمیمی ارزنده است.

فاضلی تأکید کرد: امروزه با وجود شرایط کنونی مساجد بیش از پیش باید با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری، مخاطب سازی شود.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=1881

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: