در نشست شورای سلامت گیلان مطرح شد؛

گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال در کشور است

 

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست شورای سلامت گیلان در تالار غدیر استانداری در تشریح تفضیلی وضعیت نظام سلامت گیلان، اظهار کرد:

 

یکی از مهم‌ترین درخواست‌های گیلانیان را داشتن بیمارستان جنرال برشمرد و گفت: داشتن یک بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی حداقل نیاز مردم استان گیلان با توجه به جمعیت بالغ‌بر دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری ثابت و حداقل ۱۰ میلیون نفری در ایام پرازدحام سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت راه‌اندازی یک بیمارستان جنرال در رشت، خاطرنشان کرد: گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال است اما با تلاش‌های صورت گرفته، مجوز این بیمارستان از مقام عالی وزارت اخذ، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ درج و توسط رئیس‌جمهوری به گیلان ابلاغ شده است.

دکتر آشوبی با اشاره به پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت، گفت: به‌منظور تجمیع خدمات ارائه‌شده به بیماران در قالب بیمارستان جنرال، این پروژه در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی شروع‌شده که ازجمله موانع اجرایی این پروژه صعب‌العبور بودن مسیر منتهی به کارگاه، هزینه بالای انتقال انشعابات، تخصیص ناکافی اعتبارات و کندی اخذ تسهیلات ماده ۴۶ است.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت نیز بیان کرد: با عنایت به تراکم بالای جمعیتی در گیلان و عدم تناسب تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود استان به‌ویژه شهرستان رشت با جمعیت ساکن و شناور در آن، ضرورت احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت مورد تصویب دولت قرارگرفته است که از جمله موانع اجرایی این طرح نیز تأمین زمین مناسب و اخذ مجوز ماده ۲۳ است.

 

بهروز رحیمی در نشست شورای سلامت استان گیلان اظهار کرد: اعتماد مردم به نظام سلامت بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه این حوزه است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان بیماران صعب‌العلاج زیر چتر بیمه قرار می‌گیرند، گفت: امروز صدها نوع بیماری تحت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارد تا بار مالی را از دوش بیماران برداشته شود.

وی با بیان اینکه آینده روشنی برای نظام سلامت گیلان متصوریم، افزود: ایجاد سلامت اجتماعی و روحی روانی برای آحاد مردم هدف نهایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۲ پروژه مهم و حیاتی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و بیمارستان جنرال در رشت، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و داده‌هایآماری بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت تا پایان امسال تجهیز و آماده بهره‌برداری است.

اسدالله عباسی در نشست مجمع سلامت گیلان، با بیان اینکه جایگاه این استان در برخی از بیماری‌های غیرواگیر جزو ۱۰ استان نخست کشور است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع ضروریست تا قرارگاه جهادی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در گیلان به دبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان تشکیل شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بروز بیماری‌ها با ارتقاء سطح آگاهی مردم اضافه کرد: پیش از اینکه به فکر افزایش تخت‌های بیمارستانی باشیم باید برای پیشگیری از بیماری‌ها کارهای اساسی و جدی صورت گیرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر عدالت سلامت و توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در بخش مربوط به خدمات پاراکلینیک حتما باید امکانات لازم در شهرستان‌ها وجود داشته باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بایستی به این مهم توجه داشته باشد.

عباسی در ادامه سخنانش با اشاره به نقش مهم خانه‌های بهداشت در روستاها و با گلایه از کاهش آمار و فعالیت این مراکز بهداشتی اظهار داشت: با توجه به تهدید پیری جمعیت و به خطر افتادن سلامت مادران و خانواده ضروریست تا خانه‌های بهداشت در روستاها بیش از پیش فعال باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان بیمارستان جنرال را نیاز استان دانست و خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی این بیمارستان باید همکاری‌های لازم صورت گیرد و مجمع نمایندگان استان باید در این حوزه منجسم باشند.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33261

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: