گیلان، رتبه ششم فروش پائیزه کتاب ۹۸ را از آن خود کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: رتبه ششم میزان فروش و رتبه هفتم تعداد فروش کتاب در طرح پائیزه کتاب ۹۸ در کشور از آن استان گیلان شد.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی اظهار کرد: ۲۰ کتابفروشی در استان، مجری طرح پائیزه کتاب ۹۸ بودند که با فروش پنج میلیارد و ۸۱۹ میلیون و ۹۶۱ هزار ریالی، رتبه یادشده را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌های طرح پائیزه کتاب ۹۸ در کشور، هفت درصد فروش این طرح را به خود اختصاص داد، افزود: همچنین، کتابفروشی فرازمند رشت، رتبه پنجم پرفروش‌ترین کتابفروشی کشور در این طرح را به‌دست آورد.

فاضلی با بیان اینکه تعداد بیست هزار و ۱۱۶ کتاب در کتابفروشی‌های مجری طرح در استان به‌فروش رفته است، گفت: فصلانه‌های کتاب طرحی در راستای حمایت از کتابفروشان به‌عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها است که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این طرح‌های حمایتی از جمله پائیزه کتاب را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی دانست و اذعان کرد: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تاریخ، تفکر همواره راهگشا بوده، افزود: در گذشته در مکان‌های مختلف به‌طور مثال در کفاشی‌ها در بخشی از آن کتاب قرار می‌دادند یا مردمان قدیم در آستین لباس‌های خود کتاب قرار می‌دادند؛ اما متأسفانه در جامعه امروز، انسان در غربت کتاب است که آسیب‌پذیر می‌شود.

فاضلی بیان کرد: برگزاری طرح‌های حمایتی از کتابفروشان به این دلیل که کتاب یا به‌عبارت دیگر، تفکر در زندگی انسان‌ها حضور همیشگی پیدا می‌کند؛ از اهمیت و ضرورت برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ادامه طرح‌های حمایتی کتاب، گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای این‌گونه طرح‌ها نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری و اجرای آن‌ها بسیار ارزشمند است.

۱۳۷ کتابفروشی در استان گیلان فعال است؛ طرح پائیزه کتاب از بیست و سوم آبان‌ماه در کشور آغاز شد و به‌دلیل اختلال در اینترنت تا پنجم آذرماه ادامه یافت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=5523

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: