«گل آقا» سرمایه بومی و ملی ماست

بازباران خبر/ در دومین جلسه سیاستگذاری جشنواره شعر طنز پهلو ۶ از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تقدیر و تشکر شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقویت حوزه گفتمانی جامعه را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: بدون تردید وجود یک زبان مشترک و قابل درک برای همه که مشترک و مرکز ثقل باشد می‌تواند در حوزه تقویت گفتمان‌ها بسیار راهگشا باشد.

 ثقتی ادبیات طنز را یک زبان مشترک برای گفتمان سازی، پیوند فرهنگها و نزدیک کردن افکار به هم دانست و عنوان کرد: از زبان و ابزار طنز می‌توان شدیدترین انتقادها را بیان کرد بدون آنکه کسی رنجش خاطری پیدا کند و جامعه کنونی ما واقعا به این ابزار نیازمند است.

وی با اشاره به سابقه شش ساله جشنواره مذکور، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی ویژه ای به حوزه ادبیات طنز دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه برای تقویت حوزه گفتمانی جامعه باید از ظرفیت ادبیات طنز بهره بگیریم تصریح کرد: در دیداری که امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طنزپردازان داشت از مرحوم گل آقا یاد شد و وزیر هم دستور داد برنامه‌ای در شأن و در سطح ملی برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای هماهنگی با سخنرانان جشنواره شعر طنز پهلو اضافه کرد: برای غنی تر برگزار کردن این جشنواره بهتر است از وجود یک سخنران ملی بهره ببریم تا مابقی زمان جشنواره هم به شعرخوانی و بخش‌هایی از این دست اختصاص پیدا کند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: اطلاع رسانی خوب توسط رسانه به ویژه رسانه ملی و انجام مصاحبه های محتوا محور و ساخت یک مستند از دیگر مواردی است که باید برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره شعر طنز پهلو نسبت به انجام آن اقدام کنیم.

 وی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال‌های گذشته مغفول مانده و امسال باید به سرانجام برسد موضوع کتاب مجموع آثار برگزیده در دوره‌های گذشته این جشنواره است که باید با تعیین هیئت تحریریه اقدامات لازم برای جمع بندی و انتشار آن انجام شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24996

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: