گفتگو با سیدسعیدنعمتی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون


گفتگو با سیدسعیدنعمتی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون که با سریال «سیاه‌چاله» این روزها در شبکه نمایش خانگی دیده می شود.


باز باران خبر/ سیدسعید نعمتی بازیگر، کارگردان سینما و تلویزیون و تئاتر متولد ۱۳۷۰ و کارشناس سینماست .او در آثاری همچون فیلم “قانون مورفی” و سریالهای “سیاه چاله”، “آفتاب پرست”، “لاک پشت”، “دلدادگان (پاهاى بیقرار)”، “خانه پدری”، “روزهای بهتر (کهنه سرباز)”، “زیرآبی”، “هیولا”، “بازارچه” به عنوان بازیگر حضور داشته است.
نام سید سعید نعمتی را روزی که یکی از دوستان عکاس به من زنگ زد و گفت صبح فردا  در کوچه شما فیلمبرداری داریم شنیدم .سکانسی از یک سریال که در یکی از کوچه های ساغریسازان فیلمبرداری می شد . اولین معارفه روی موتور بود و بعد خنده های که فضا را می شکافت و شبها خنده بر تصویر غم و اندوه جعبه جادویی می زد. سریال زیر آبی را  در سال ۱۴۰۰  با خانواده روی آنتن شبکه باران به تماشا می نشستیم.  این سریال در همان روزهای ابتدایی پخش توانست بسیار مورد پسند مخاطبین  قرار گیرد و جزو یکی از سریال های پر بیننده شبکه باران شود.


این بازیگر محبوب گیلانی، موفق به کسب جایزه دوم کارگردانی در جشنواره استانی  مارلیک ، جایزه اول بازیگری در جشنواره منطقه ای کشوری کاسپین در بجنورد و جایزه سوم کارگردانی در جشنواره منطقه ای بجنورد و … را در کارنامه خود دارد.

سید سعید نعمتی عصر روز شنبه سوم‌خرداد ماه در دیداری دوستانه با چند تن از اهالی رسانه حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.
از آغاز فعالیت خود با کارگاه سروش گفت و  فروتنانه از  استادش بهنام قربانی که حالا در کوچ خود خواسته است، تمجید کرد.
صادقانه می گوید ؛ از نقطه پایین شهر و بدون هیچ گونه امکانات مالی و همیاری و یا سفارشی کارش را شروع کرده است و چقدر رفت و ماند و نشد. چقدر تلاش کرد که بشود اما سرانجام چیزی دیگر عایدش می شد. گفت و گفت و در همین گفتن ها بود که درسی را به ما می آموخت، موفقیت چیزی نیست که یک شبه بدست آید، پشت هر موفقیتی  تلاش،پشتکار و سختی و جنگیدن است.
وقتی از شکست ها و نشدن هایش می گفت از سالها ممارست، یادگرفتن،ودنبال هدف و آرزوها رفتن و شب بیداری ها، از هزارتویی دنیای هنر می گفت؛ با کسی آشنا می شدی که پشت این لبخند همیشگی و طنازی خاص یک جدیت و پشتکار قابل ستایش را می دیدی.
شروع فعالیتش از سال ۱۳۸۰ بوده و کار نسبتا حرفه ای او با نمایش کارگاهی معرکه به نویسندگی داود میرباقری و کارگردانی سهیل نورزاده کلید خورد .
در تلویزیون هم او کار خود را با برنامه شبانه ایستگاه آخر علی حلوی و تک سکانس در فیلم فردا روشن است آغاز کرد و در ادامه در سریال های بازارچه فرهاد پاک سرشت ، منظومه عشق مرتضی اعوانی ، خورم گبان  پیمان حقانی و … ایفای نقش نمود .
سریال لاک پشت یکی از ساخته های اوست که در سال ۹۹ از شبکه باران بخش شد. او در این سریال در مقام کارگردان و بازیگر بود و پخش آن با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد.
وقتی از عشق بی نهایت  به کار نویسندگی و کارگردانی و بازیگری می‌گوید از خانواده ای که هنر در آن ناشناخته بوده و بخاطر همین موضوع برای رسیدن به جایگاهی که در آن قرار دارد، زحمت بسیار کشیده  و معتقد است یک هنرمند همیشه باید در حال رشد و پویا باشد .
وی همچنین افزود، بیش از دو دهه تلاش دارد تا نوع آوری و تابوشکنی کند .
‌او تماشاگرش را به طرز عجیبی می‌خنداند و تبحری بی نظیر در این کار دارد،اما دوست ندارد که تنها به عنوان کمدین شناخته شود .
نعمتی معتقد است قبل از کمدین بودن یک بازیگر است و می‌خواهد تجربه بیشتر کسب کند و تا جایی که می‌تواند بیاموزد.
فیلم کوتاه من احمدم، آرزوی رضا .ماه و ماهی و ۲۰۱۶ از جمله کارهای اوست.
سریال دلداگان به کارگردانی منوچهر هادی ، فیلم سینمایی قانون مورفی به ‌کارگردانی رامبد جوان، سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری و سریال روزهای بهتر به کارگردانی محمودزاده.آفتاب پرست و نیوکمپ و سیاه چاله جز کارهای سراسری این هنرمند ارزشمند گیلانی است.


سعید نعمتی از تاریخ هشتم تیر ماه نمایش کات را به روی صحنه می برد. بازیگر ،طراح و کارگردان این نمایش خود اوست. این اجرا تک نفره بوده و در طول مدت ۶۵ دقیقه در سالن نارون نمایش داده میشود .


نعمتی فضای داستانی قصه اش را کمدی تلخ می‌داند و معتقد است این نمایش سخت ترین کار او در تئاتر تا زمان حاضر است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31356

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: