گزارش مراسم رونمایی از کتاب شعر مسافرخانه‌ی بهشت گیلان


باز باران خبر/ رونمایی از کتاب مسافرخانه‌ی بهشت گیلان، عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ خانه‌ی فرهنگ گیلان برگزار شد.


    
در بخش ابتدایی این برنامه مرتضی زاهدی در مقام  طراح جلد کتاب‌ گفت: با توجه به تعدد اشخاص و مکان‌ها در این اثر برای جلد از تکنیک فونت‌سازی استفاده کردم.‌

محمود نیکویه نویسنده درباره‌ی سفر نیما به رشت، اشعار او و برخی از شخصیت‌های کتاب مانند کاظم غواص و جهانگیر سرتیپ‌پور و مسافرخانه‌ی بهشت گیلان، اطلاعاتی به حاضرین ارایه داد.

در ادامه این مراسم بهزاد عشقی در مقام منتقد هنرهای نمایشی فیلم و تئاتر گفت: من پیشنهاد می‌کنم دوستان این کتاب را حتما بخوانند، من وقتی خواندم گفتم چقدر جذاب و نوآورانه و متفاوت است، چرا زود تمام شد؟ کاش حجم بیشتری داشت. این اثر مرا یاد فیلمی از وودی آلن انداخت که قهرمان فیلم به پاریس می‌رود.

دکتر سینا جهان‌دیده مدرس، منتقد و شاعر گفت: پنجه‌ای شکارچی خوبی است، او می‌تواند این کتاب را به جلد دوم برساند. البته چه در شعر و چه در نثرهای پنجه‌یی هم زبان‌ نقش پر رنگ دارد، او از نثر شاعرانه در جاهایی به ترانه می‌رسد در روایات اتاق‌ها، او دغدغه‌ی کلمه دارد و در فرصت و نشستی مغتنم باید به ظرفیت‌های زبانی و تکنیک‌های زبانی او در این کتاب به طور مبسوط  پرداخت.

  مؤلف کتاب ضمن قدردانی از جمعیت حاضر  گفت: نخستین شعر این کتاب در سال ۹۲ کلید خورد، و سپس به مرور سایر اتاق‌ها شکل گرفت. هر اتاق روایتی از وقایعی‌ست که بعضا در برهه‌های تاریخی متفاوت رقم خورده‌است. 

خالق مسافرخانه‌ی بهشت گیلان از کتاب، دو  شعر با عناوین اتاق۱+۱۲ و اتاق اول را برای حاضران خواند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=30445

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: