گزارش عملکرد هیات بوکس گیلان

بازباران خبر/گیلان یکی از مهدهای بوکس ایران و معرف چهره های نامدار و شاخصی از اساتید و قهرمانان ملی و بین المللی بوکس بوده و همواره جایگاه و افتخارات پرشمار در عرصه های مختلف رنگ کینگ ملی،آسیایی،جهانی و المپیکی داشته که عملکرد وزین ورزشکاران،مربیان و داوران این دیار در تمامی میادین گواهی بر این مدعاست.

به گزارش گیل ابراز_ مسئول روابط عمومی هیات بوکس استان گیلان گفت: اعضای دلسوز و پویای هیات بوکس استان گیلان به ریاست بابک بردبار با برنامه ریزی مدون و منسجم و تلاش و هم افزایی خود و فعالان بوکس گیلان توانست اهداف و برنامه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کند و دستاوردهای متعددی را علی رغم همه مشکلات و کمبودها در این زمینه رقم بزند.مضاف بر اینکه با توجه به فعال بودن هیئت بوکس در ۱۷ شهرستان استان گیلان با حضور رییس و سرپرست شهرستانی ،کمبود امکانات و نیاز به حمایت سخت افزاری از جمله ساخت رینگ استاندارد برای بوکسورهای شهرستانی قابل توجه بوده و نیاز به عزم و توجه مسئولین استانی و شهرستانی دارد. البته به همت هیات بوکس استان گیلان و تلاش نماینده محترم مردم شریف لاهیجان و سیاهکل دو دستگاه رینگ استاندارد برای شهرستانهای مذکور در حال ساخت و راه اندازی می باشد.

علی احمدنیا، با اشاره به عملکرد هیأت بوکس استان گیلان اظهار داشت: هیأت بوکس استان گیلان با هم‌افزایی و همراهی که با اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و فدراسیون بوکس کشور داشته و خط مشی آن همدلی و بکار بردن تمام توان و اراده ی خود در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه شایسته بوکس گیلان و ارتقاء سطح کیفی و کمی آن می باشد. که شایسته ست از زحمات «بابک بردبار» که از داوران مطرح ۳ ستاره کشور و بین المللی بوده و همچنین از اعضای هیات و خانواده بزرگ بوکس استان بخصوص پیشکسوتان و مفاخر بوکس گیلان جهت زحمات و تلاشهایشان جهت نهادینه شدن این رشته ورزشی تقدیر و تشکر کنم، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور بوکسورهای گیلانی در میادین بین‌المللی و المپیک و استمرار درخشش های ارزشمند باشیم.

◾حضور درخشان تیم بوکس نونهالان گیلانی در اردوی یک هفته ای تیم ملی نونهالان کشور در شیراز علی احمد نیا، در ادامه با اشاره به اردوی تیم بوکس نونهالان گیلانی گفت؛ یکی از اتفاقات خوبی که توسط هیات بوکس گیلان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ رقم خورد، حضور درخشان تیم بوکس نونهالان گیلانی در اردوی یک هفته ای تیم ملی نونهالان کشور در شیراز بود. وی افزود:در این اردو محمدجواد ابراهیمی و محمدرضا ابراهیمی از شهرستان فومن،محمدامین حسین زاده از منطقه آزاد انزلی و آرین نظامی وند از شهرستان رودبار حضور داشتند.

احمدنیا گفت: این چهار بوکسور آینده دار گیلانی به استان فارس جهت حضور یک هفته ای در اردوی تیم ملی نونهالان کشور در شهر قیروکارزین شیراز به سرپرستی و مربیگری آقای بهبود کیانی از طرف هیئت بوکس استان گیلان اعزام شدند.

وی تصریح کرد:در اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور، سینا بلانش بعنوان سرمربی تیم ملی نونهالان ایفای نقش داشت. که وی از چهره های نامدار ملی و بین المللی بوکس کشور بوده و عضو موثر و بازوی توانای هیئت بوکس استان گیلان در ریاست هیئت بوکس شهرستان انزلی و منطقه آزاد انزلی می باشد. بلانش، همچنین مسئولیت کمیته استعدادیابی فدراسیون بوکس کشور را نیز عهده دار است. ◾ برگزاری مسابقات بوکس انتخابی جوانان استان گیلان مسئول روابط عمومی هیات بوکس گیلان در ادامه از برگزاری مسابقات بوکس انتخابی جوانان استان گیلان خبر داد و گفت:۱۱ تیم از شهرستانها‌ی گیلان؛ بندرانزلی،آستارا،رشت،لنگرود،لاهیجان،رودسر،فومن،تالش،شفت،رودبار و آستانه اشرفیه با ۲۷ بوکسور در این مسابقات حاضر بودند که در ۱۵ بازی باهم به رقابت پرداختند ودر انتها نفرات برتر هر وزن به اردوی آمادگی منتخب گیلان دعوت شدند. علی احمدنیا خاطر نشان کرد: این مسابقات با حضور« بابک بردبار» داور برجسته گیلانی و رییس هیات بوکس گیلان ،منوچهر ورزلی،دبیر هیئت بوکس گیلان،میر محسن محجوب رئیس کمیته اجرایی استان و بشیر قنبر زاد،رئیس کمیته داوران استان گیلان و امیر جعفرپور بازرس هیئت بوکس گیلان انجام پذیرفت.

وی افزود:از دیگر همراهان ستاد برگزاری این سری از مسابقات آقایان عبداله پوراسماعیل(داور و سرپرست هیئت بوکس شهرستان رشت)مهدی حق شناس(داور از رشت)،شاهین پوراسماعیل(داور از رشت)،فرزاد کهکشان(داور از آستارا)،محمد خرقه پوش(مسئول کمیته آموزش و داور از رشت)،افشار قره نژاد(مربی و رئیس هیئت بوکس آستارا) بودند.

◾برگزاری مسابقات انتخابی بزرگسالان استان گیلان مسئول روابط عمومی هیات بوکس گیلان یکی دیگر از اقدامات مهم این هیات را برگزاری مسابقات انتخابی بزرگسالان استان گیلان بیان کرد و گفت:این سری از مسابقات در ۵وزن در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل سالن هیات بوکس برگزار شد.تا تیم گیلان نفرات اصلی خود رو شناسایی و برای مسابقات اعزام کنند.

احمدنیا گفت:البته در دو وزن دیگر در یکشنبه مورخ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ هم دو مسابقه انتخابی برگزار گردید و در نهایت امر تعدادی از بوکسورهای منتخب ، ورزیده و موفق گیلانی طی مکاتبه و معرفی به فدراسیون بوکس کشور و اداره کل ورزش و جوانان گیلان انتخاب شدند،که اسامی به شرح زیر است؛
۱_محمد کاسپور در وزن ۵۷ کیلوگرم
۲_علیرضا شعبان زاده در وزن ۶۰ کیلوگرم
۳_امیرحسین دولتی در وزن ۶۳/۵ کیلوگرم
۴_احمدرضا سعدی در وزن ۶۷ کیلوگرم
۵_سینا فضل الهی در وزن ۷۵ کیلوگرم
۶_ مهدی نوروزی در وزن ۹۲+
و همچنین ۳ بوکسور از منطقه آزاد انزلی به مربیگری محمود بابایی شامل:
۱_مجتبی نیک سر ۷۱ کیلوگرم
۲_حمیدرضا سعیدی ۸۰ کیلوگرم
۳_ امیرحسین محمدی ۹۲+ کیلوگرم

احمدنیا در ادامه یادآور شد: با تصمیم گیری کمیته ی فنی هیئت بوکس گیلان نفرات انتخاب شده نهایی روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با پرواز عازم استان سیستان و بلوچستان شدند و در مسابقات کشوری بزرگسالان در زاهدان به سرپرستی آقایان افشار قره نژاد بعنوان سرپرست و سرمربی و یوسف کوهی و محمود بابایی بعنوان مربیان تیم شرکت کردند.

احمدنیا افزود: با توجه به کسوت و جایگاه بوکس گیلان در کشور و عرصه های بین المللی ، توجه و حمایت ویژه ی مسئولین ملی و استانی بویژه در حوزه ی ورزش نسبت به ارتقای کیفی خدمات و امکانات مورد نیاز بوکس گیلان ملموس می باشد و البته که رهنمودها و توجه مدیرکل محترم و ارزشی ورزش و جوانان گیلان با در نظر گرفتن حمایت اداری و قول مساعد در خصوص تخصیص اعتبار جهت ساخت خانه بوکس گیلان در نشست خبری ماه گذشته امیدبخش خانواده ی بزرگ‌بوکس گیلان می باشد. ◾افتخار آفرینی ۳بوکسور گیلانی در سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور افشار قره نژاد، سرپرست و مربی تیم هیات بوکس گیلان پیرامون برگزاری این مسابقات گفت: سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور بزرگسالان با حضور ۱۸۶ بوکسور از روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه به میزبانی سیستان و بلوچستان و در “سالن امام علی (ع)” شهر زاهدان آغاز ودوم خردادماه به پایان رسید.

افشار قره نژاد، افزود: در سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور از گیلان در مجموع ۹بوکسور اعزام شدند که ۶بوکسور گیلانی و ۳بوکسور از منطقه آزاد انزلی بودند. قره نژاد ،با اعلام نفرات برتر این دوره از مسابقات گفت:سینا فضل الهی در وزن ۷۵ کیلوگرم موفق به کسب مقام دوم شد،

همچنین
محمد کاس پور در وزن ۵۸ کیلوگرم و مهدی نوروزی در وزن ۹۲ کیلوگرم مقام سوم را کسب کردند. وی با اشاره به دعوت ۴بوکسور گیلانی به تیم ملی افزود: در پایان این مسابقات سینا فضل الهی، مهدی نوروزی،محمد کاس پور و امیرحسین دولتی به تیم ملی دعوت شدند. افشار قره نژاد،ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد بوکسورهای گیلانی در این مسابقات با انتقاد از حق کشی در زمینه داوری گفت:با گذشت دوسال از شیوع ویروس کرونا این مسابقات به صورت رسمی در زاهدان برگزار شد و همه ملی‌پوشان و مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند،اما با وجود حق کشی هایی که در زمینه داوری شد،تیم بوکس گیلان موفق به اخذ رتبه ۱۲ام شد که با توجه به سطح برگزاری مسابقات نسبت به سال گذشته کسب این رتبه بسیار ارزشمند است. البته دلیل اینکه بوکسور های ما روی سکوی قهرمانی نرفتند این بود که همه آنها به افرادی باختند که یا اول کشور شده اند یا دوم یا سوم؛ اگر ما در این طرف جدول با آنها روبرو می شدیم به لحاظ تیمی می توانستیم روی سکو برویم.

وی در انتها یاد آور شد: گیلان از استان‌های پرظرفیت و یکی از خاستگاه‌های رشته بوکس در کشور است و از دیرباز یکی از استان‌های مهم و پیش رو در امر این رشته بوده و همچنین قهرمانان ارزنده‌ای را تقدیم بوکس کرده است. قره نژاد،با اشاره به اینکه بوکس مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: همانگونه که فوتبالیست‌ها و ورزشکاران رشته‌های دیگر برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف ملی و بین المللی تلاش می‌کنند؛ بوکسورهای جوان هم این ریاضت را تحمل می‌‌کنند و ما انتظار داریم نگاه برابر و عادلانه ای برای اعتبار بخشی بین ورزش های مختلف در کشور از سوی مسئولان وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد:علی رغم وجود ورزشکاران توانمند و بااستعداد ، با توجه به عدم وجود امکانات سخت افزاری مورد نیاز و ضروری بوکس در اکثر شهرستانهای استان گیلان از تمام مسئولین مرتبط در این امر می‌خواهم به این جوانان ورزشکار نگاه ویژه‌ای داشته باشند، تا برای کشورمان با انگیزه بیشتری افتخارآفرینی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=24864

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: