کم تحرکی در جدب اعتبارات اشتغالزایی شهرستان شفت پذیرفتی نیست


باز باران خبر/ مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان با ابراز گلایه از روند جذب تسهیلات اشتغالزایی شهرستان شفت گفت: کم تحرکی در جذب این اعتبارات پذیرفتنی نیست.
به گزارش باز باران خبر؛ دکتر یونس رنجکش در هفدهمین جلسه ستاد توسعه شهرستان کمتر توسعه یافته شفت افزود: از مجموع تسهیلات حدود ۷۲میلیارد تومانی اشتعالزایی نهادهای حمایتی و مشاغل خانگی کمتر از هفت میلیارد تومان تاکنون جذب و پرداخت شده که رتبه این شهرستان را در ردیف اخر قرار داده است.
وی اظهار کرد : بر اساس تعهد اشتغال سال جاری دستگاههای اجرایی از مجموع ۲۱ هزار شغل در استان گیلان بیش از ۶۸۰ مورد باید در شهرستان شفت ایجاد شود که تاکنون کمتر از ۳۰درصد تحقق یافته است.
وی ادامه داد : برغم تصمیمات گدشته برای جبران محرومیت ها و ایجاد فرصت های اشتعال در شفت و افزایش اعتبارات اشتعالزایی متاسفانه روند اقدامات انجام گرفته رضایتبخش نیست و فرصت چندانی نیز تا پایان سال نمانده است.
وی تاکید کرد : برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که با بهره چهار درصد به متقاصیان پرداخت می شود فرمانداری شفت ظرف مدت دو هفته با تشکیل جلسات منظم وضعیت پرونده متقاضیان در بانک ها و دستگاههای اجرایی تعیین تکلیف کند.
به گفته مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری گیلان بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تا سقف یکصد میلیون تومان تسهیلات بانک ها باید دو ضامن از متقاشی بخواهند و هر گونه اقدام سلیقه ای مغایر با دستورالعمل ها است.
وی یاد اور شد : از سال ۹۷ تاکنون از محل اشتغال پایدار روستایی ۲۳میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان شفت پرداخت شده است.
دکتر رنجکش با اشاره به وجود هشت واحد اقتصادی تملیک شده توسط بانک ها و ۱۶۹واحد راکد و عیر فعال در شفت را یکی دیگر از مشکلات عنوان و خواستار احیای این واحدها بر اساس دستورالعمل های دولت تا پایان امسال شد.


وی ضمن اشاره به اقدامات خوب جدب تسهیلات در سال گذشته خواستار تسریع در این روند تا پایان امسال شد.
در این جلسه جمعی از مدیران استانی و بانک ها حضور داشتند فرماندار شفت نیز ضمن تشکر از حضور مدیر کل هماهنگی امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری گیلان و پیگیری روند پرداخت اعتبارات اشتغال زایی خواستار همکاری دستگاههای اجرایی و بانک ها د تعیین تکلیف پرونده های متقاضیان در مدت ۱۵روز اینده شد.
بازدید از یک مجموعه بوم گردی که از اعتبارات اشتغال روستایی استفاده کرده بودند و پیگیری مشکلات این واحد گردشگری از دیگر برنامه های مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گداری و اشتغال استانداری گیلان و هیات همراه در شهرستان شفت بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=21918

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: