کمک ۲۰۰ میلیاردی سازمان برنامه و بودجه به حوزه سلامت گیلان نفسی تازه داد

با اختصاص کمک۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بوجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با ویروس کرونا، به حوزه سلامت استان نفسی تازه بخشیده شد.  

به گزارش باز باران خبر، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری  وبدا گیلان، با اشاره به تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان در مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: به طور کلی زیر ساخت های حوزه سلامت گیلان از حد متوسط کشوری بسیار پایین تر بوده و این کمبودها در چنین شرایطی خود را از بیشتر همیشه نشان می دهد.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، تمام تجهیزات و امکانات حوزه سلامت گیلان جهت مقابله و کنترل کرونا ویروس به کار گرفته شده  و تا ریشه کنی کامل این ویروس، تمامی کارکنان حوزه سلامت به عنوان سربازان حوزه سلامت در کنار مردم خواهند ماند و برای سلامتی آنان تلاش خواهند کرد.

دکتر سالاری  با بیان اینکه کرونا درصد کشندگی کرونا ویروس از آنفولانزا کمتر است، اما سرایت بسیار بالا ی دارد، افزود: این ویروس مهاجم و منحوس به دلیل نشان ندادن علایم بیماری در دو هفته اوّل توسط فرد ناقل منتشر می شود و فراگیری آن بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهترین و هدفمند ترین راه کنترل کرونا ویروس قطع زنجیره شیوع آن است، گفت: بهترین و موثرترین شیوه مقابله با این ویروس، قرنطینه اختیاری و در خانه ماندن است.

سالاری به مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف در جهت کنترل ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: تمامی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان به ویژه سپاه باسداران و بسیج، مشارکتی بسیار فعال و اثرگذاری دارند که امیدواریم با همت همه مردم این ویروس در هفته‌های آتی کنترل شود.

وی با اشاره به مشارکت و مساعدت ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس به استان گیلان، افزود:  کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دکتر محمد باقر نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با اپیدمی این ویروس، بسیار کمک کننده و قابل تقدیر است و جا دارد به عنوان یک گیلانی و عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ایشان تشکر کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: این اعتبار که به لطف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان اختصاص یافته علاوه بر پرداخت مطالبات انباشته شده پرسنلی، در تهیه و تجهیز بیمارستان ها به ملزومات سرمایه‌ای به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه اگر چه زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که در خط اول مبارزه با این ویروس هستند، قابل جبران نیست، افزود:  پرداخت معوقات کارکنان می تواند یکی از راهکارهای تشویقی برای جبران بخشی از زحمات این عزیزان باشد.

دکتر سالاری در پایان از تمامی کارکنان حوزه سلامت استان تقدیر کرد و از مردم خواست تا برای کمک به سربازان حوزه سلامت به پویش ملی “در خانه می مانم تا کرونا را شکست دهم” بپیوندند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=8305

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: