کلاهبرداری به بهانه تخفیفات عید فطر

باز باران خبر/ رئیس پلیس فتا گیلان با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: اولویت اصلی پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی است.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر گفت: تخفیفات عیدانه دولت روشی برای کلاهبرداری از شهروندان می‌باشد ادامه داد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از تعطیلات پایان هفته و ایام عید فطر با عناوین فریبنده و قراردادن لینک جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از آنان را دارند.
وی ادامه داد: از بازکردن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس با مضامین طرح های ابلاغی از سوی دولت ارسال می‌شود، خودداری و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌ها و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.
سرهنگ نقی‌مهر یادآور شد: هموطنان حتماً توجه داشته باشند بسیاری از این سایت‌ها به‌صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری و بعد از رسیدن به اهداف مجرمانه خود از دسترس خارج می‌شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir و شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=35192

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: