کرونا بهره برداری از ۹۰ پروژه گردشگری گیلان را به تعویق انداخت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.

به گزارش باز باران خبر و به نقل از ایرنا، شهرود امیرانتخابی افزود: بیش از ۱۵۶ پروژه گردشگری در حال اجرا با مجموع متراژ تقریبی ۱۲۲ هزار مترمربع در سال ۹۹ در استان افتتاح و مورد ‌بهره ‌برداری قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه های  یادشده دو هزار شغل به ‌صورت مستقیم ایجاد می شود.
 وی تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری ۲۴۶ پروژه‌ گردشگری یادشده شش هزار و ۱۰ میلیارد ریال است.
همچنین امیرانتخابی از ادامه نظارت و پایش بر تاسیسات گردشگری خبرداد و گفت: بیش از هفت هزار بازدید نظارتی بر واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری استان گیلان در سال ۹۸ انجام شده است.
وی اظهار داشت : یک هزار و ۱۷۷ مورد بازدید از مراکز اقامتی، یک هزار و ۴۵۳ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۱۰۲ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و چهار هزار و ۳۰۵ مورد نیز از خانه ‌مسافرها و سایر تأسیسات گردشگری استان بازدید به عمل آمده است.
امیرانتخابی ادامه داد: برنامه‌های بازدید به‌صورت گروهی و با همراهی و همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و … انجام پذیرفت و در این برنامه تمامی تأسیسات گردشگری فعال در شهرستان‌ها و واحدهای بین‌راهی تحت نظارت اداره‌کل استان درزمینهٔ بهداشت، کیفیت غذا و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مشتریان مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به این که فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان تنها ویژه  نوروز نبوده است، تاکید کرد: در طول ایام سال به شکل مستمر از مراکز اقامتی، تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی استان بازدیدهای نظارتی انجام می شود.
امیرانتخابی با بیان اینکه این بازدیدها با هدف ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضایت خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد، افزود: در رابطه ۱۵۱ مورد اخطار برای تأسیسات گردشگری استان ثبت شده است.
در حال‌حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

 بر اساس گزارش ها، تا روز دوشنبه ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۲۰۹ نفر رسید.

 تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=31862

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: