چهار دیواری اختیاری نیست!


یادداشت/حبیب محمد پور بی بالان

  سالانه هزاران مورد بگو مگوی منجر به تنش و فحاشی و زد و خورد در آپارتمان ها رخ میدهد تا ثابت شود ما از فرهنگ گفتمانی سازنده، فرهنگ دیگر خواهی، نوع دوستی و فرهنگ پذیرش نقد سازنده و فرهنگ درک متقابل برخوردار نیستیم!

اینکه قرنی پس از آغاز دوران آپارتمان نشینی هنوز عده ای بر سخن بیهوده ای چون چهاردیواری اختیاری است و ما هر جوری بخواهیم در خانه خود زندگی می کنیم، پای بفشرند، قطعا از ذهنی هوشمند و دیگرخواه و نوع دوستانه برخوردار نیستند.

اینکه خانواده هایی در آپارتمان هایی نوساز، یک روز به خواست خودشان و یا روزی دیگر به عشق دختر و همسر و پسرشان ازسرامیک کف و دیوار و کابینت ساختمان خوش شان نیاید و بعد یک هفته چکش کاری کنند برای کندن سرامیک و سپس هفته ای دیگر چکش کاری کنند تا سرامیک کف خانه به رنگ مبل شان و دیوارشان درآید و یا یک هفته دیگر به کناف کاری مشغول شوند و هفته ای دیگر کابینت آشپزخانه را نوساز کنند و آنوقت در این مدت راه پله ها پر گرد و خاک و خانه همسایه پر از گرد و خاک و راهرو پر از سرامیک و چوب و خاک و… باشد، آیا همه اینها  حق آن مردمی است که می گویند چهار دیواری اختیاری است؟!

حالا پذیرفتیم که چهاردیواری اختیاری است، آیا سر و صدای چند هفته ای و سر و صدا های داخل راهرو و همه دیگر آزاری ها هم جزو چهاردیواری اختیاری است ؟!

اگر چه هیچ خانواری در فرهنگ اجتماعی مان و فرهنگ دینی مان حق ندارد همسایه خود را آزرده خاطر کند، با این وجود به جای پذیرفتن خطا های خودمان نباید با پشت سرگویی های نابجا از واقعیت های موجود فرار کنیم!

اینکه عده ای برای فرار از مسوولیت اجتماعی خود فرافکنی کنند و در راهروها به پشت سرگویی بپردازند، آیا این شیوه عملکرد در ردیف فرهنگ چاردیواری اختیاری است ؟!

 گفتیم تاهمه بدانیم آن همسایه هایی که می خواهند در آپارتمان های چندین طبقه خانه خود را نوساز و دوباره سازی کنند باید پیشاپیش درجلسه ای حضور یابند وبا تفاهم بوجود آمده زمان کارهم مشخض شود.

بر این اساس باید تاکید شود که چاردیواری اختیاری  در فرهنگ آپارتمانی هیچ جایی ندارد و البته تحرکات بی مورد و غیرسازنده برای اثبات اینکه بگوییم چاردیواری اختیاری است از زشت ترین کارهاست!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=29765

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: