یادداشت/ سید حسین رضویان

چرا امنیت سرمایه گذاری در رشت وجود ندارد؟

 

در  شهر رشت سرمایه گذاران از امنیت اقتصادی برخوردار نیستند و با وجود اینکه سرمایه گذاران مختلفی در شوراهای گوناگون به شهر رشت مراجعه کرده اند و مذاکرات زیادی را برای سرمایه گذاری با عوامل شورا و شهرداری انجام داده اند؛ اما در نهایت و در تو در توی ادارات  برای اخذ مجوزهای لازم به قدری خسته  و رنجیده شده اند که عطایش را به لقایش بخشیده اند!
در همین زمینه و برای مثال سال هاست که می شنویم در این شهر قرار است هتل جدیدی احداث شود و یا یک پارک آبی در این شهر  شکل بگیرد؛ فکر می کنید چه اتفاقی برایش افتاده و این طرح و پیشنهاد ها الان در چه وضعیتی بوده و اصلا کجاست و چه کسی پاسخگو است؟
به راستی چرا سرمایه گذاران را برای دریافت مجوزها به اتاق های گوناگون عودت می دهیم و در نهایت هم هیچ اتفاقی برای اجرای آنها در شهر رشت رخ نمی دهد؟! مگر رشت تکه جدایی از ایران است؟
سرمایه گذاری که به اینجا می آید را سرخورده می کنند و سپس چه طور می شود که  او را می برند در استان مجاور ما و کار شکل می گیرد؟
مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی در شهر رشت می تواند برای اقتصاد این شهر ارزش افزوده ایجاد کند؛ چگونه در شهرهایی چون اصفهان و کاشان این اماکن محل بازدید و گاه بوتیک هتل شده اند اما در رشت چنین اتفاقی رخ نداده و نمی دهد؟!
به راستی نقش نهادهای متولی در این نقش آفرینی کجاست؟
سید حسین رضویان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://bazbarankhabar.ir/?p=33488

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: